توزیع یک میلیون سبد ویژه صادرات مرکبات

یک میلیون سبد ویژه صادرات مرکبات مطابق ذائقه خارجی‌ها بین باغداران مازندرانی توزیع شده است.

حسینی پور استاندار مازندران گفت: یک میلیون سبد مخصوص صادرات مرکبات به ارزش ۸۰ میلیارد تومان از دو ماه قبل بین باغداران استان توزیع شده است.

او با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار دلار برای بسته بندی مناسب مرکبات با هدف صادرات به خارج هزینه شده است، افزود: بخش خصوصی ۵۰ هزار تن مرکبات را مطابق با ذائقه کشور‌های هدف بسته بندی و آماده صادرات کرده است.

استاندار مازندران ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌ها هر هفته حداقل ۱۰ کانتینر مرکبات از مازندران به کشور‌های هدف صادر می‌شود.

حسینی پور فعال شدن کریدور دریایی برای صادرات مرکبات مازندران را اتفاقی جدید دانست و گفت: نخستین محموله مرکبات استان با ۱۰ کانتینر به وزن ۲۲۰ تن از بندر امیرآباد به روسیه صادر شد.

استاندار مازندران افزود: مازندران سه بندر استراتژیک دارد اما سال‌های سال بهره مناسبی از آن برای صادرات مرکبات برده نشده بود که امسال این امر محقق شد.

او گفت: سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی برای افزایش صادرات دریایی مرکبات از بنادر مازندران، قول‌هایی داده است که باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

حسینی پور افزود: سفارش ساخت کشتی کانتینربر به شرکت کشتی سازی صدرا داده شده و بخش خصوصی نیز در حال رایزنی برای خرید کشتی کانتینر بر است.

استاندار مازندران با بیان اینکه بخش زیادی از مرکبات مازندران در گذشته از گمرکات سایر استان‌ها صادر می‌شد، افزود: اکنون همه فرایند صادرات از گمرک استان انجام می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
پس کو من باغدار محصولم سر درخت مونده صادرات کجا بوده دراکثر کجاها دارن پرتقال ها رو می برن زیر تیغ اره موتوری
آخرین اخبار