فرماندار تفت از برنامه ریزی برای ساماندهی بلندمدت مجموعه تفرجگاهی سخوید و جاده آن خبر داد.

دهشیری فرماندار تفت افزود: سخوید یکی از مناطق ییلاقی شهرستان تفت است که به دلیل جاذبه‌های طبیعی و تفرجگاه‌های زمستانی زیبا در یک روز تعطیل پذیرای هزاران مسافر از استان و استان‌های همجوار است.

او ادامه داد: این منطقه کوهستانی در دامنه شیرکوه قرار دارد که مسیر دسترسی آن یک جاده بین روستایی و کم عرض است.

دهشیری گفت: این مسیر نه تنها مسیر دسترسی دهستان سخوید است بلکه اصلی‌ترین راه و جاده دسترسی نیر و گاریزات به شهرستان تفت و استان یزد نیز است، که حجم زیاد تردد و ترافیک سنگین در این مسیر گلایه مندی مسافران را در پی داشته است.

فرماندار تفت با اشاره به گلایه مندی مردم از ترافیک و ایمن نبودن این جاده گفت: یک سری کار‌های کوتاه مدت از جمله تعریض جاده، ساماندهی نسبی پارکینگ، جانمایی دو پارکینگ جدید، سرویس بهداشتی انجام شده و برای ساماندهی بلندمدت نیز متولی را تعیین کرده ایم.

دهشیری افزود: در چند ماه گذشته اخذ مجوز‌های مربوطه انجام شد و بزرگترین معضلی که اتفاق می‌افتد مسئله ترافیکی است که این منطقه استاندارد لازم را ندارد.

او افزود: راهکار‌هایی برای حل مسئله ترافیکی این منطقه مطرح شده است از جمله احداث تونل و مطالعات اولیه انجام شده که این مطالعات به صورت فنی و اقتصادی از نظر اعتبارات و جنس زمین در دست بررسی است.

فرماندار تفت ادامه داد: ساماندهی کوتاه مدت برای این منطقه انجام می‌شود و برای بلندمدت نیز طرح‌های خوبی قرار است با مشارکت بخش خصوصی در این منطقه انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار