نزدیک شدن یک دنباله‌دار بزرگ به زمین

یک دنباله دار بزرگ که سال گذشته شناسایی شده بود، اول فوریه امسال به نزدیک‌ترین فاصله خود با زمین می‌رسد.

دنباله‌دار C/۲۰۲۲ E ۳ (ZTF) در ماه مارس توسط اخترشناسان با استفاده از دوربین بررسی میدان وسیع در تأسیسات گذرا Zwicky در رصدخانه پالومار در کالیفرنیا کشف شد. زمانی که دانشمندان آن را پیدا کردند، این دنباله دار از قبل در مدار مشتری قرار داشت.

طبق اعلام سرویس مطبوعاتی سیاره نمای مسکو، این دنباله‌دار C/۲۰۲۲ E ۳ (ZTF) در اول فوریه به نزدیک‌ترین حالت خود به زمین خواهد رسید.

دنباله‌دار‌ها معمولا غیرقابل پیش‌بینی هستند، اما اگر این دنباله‌دار به روند فعلی خود در روشنایی ادامه دهد، این امکان وجود دارد که زیر آسمان‌های تاریک با چشم غیرمسلح قابل مشاهده باشد. این تنها شانس ما برای دیدن دنباله داری است که تقریباً ۵۰ هزار سال است که از این مسیر رد نشده است.

ولادیمیر سوردین، محقق ارشد مؤسسه نجومی استرنبرگ، در این خصوص اعلام کرد: این دنباله دار حتی در لحظه نزدیک‌ترین فاصله خود، ۱۰۰ برابر از ماه، نسبت به زمین دورتر خواهد بود.

وی گفت: نزدیک‌ترین فاصله این دنباله دار به زمین در اول فوریه ( ۱۲ بهمن) است، زمانی که این جرم فضایی تنها ۴۲ میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد.

در حال حاضر پیش بینی این که جسم فضایی فوق چقدر واضح دیده شود، دشوار است و ممکن است تصور شود که روشنایی آن بسیار زیاد است. ستاره شناسان می‌گویند: این جسم فضایی مشروط بر اینکه آسمان به اندازه کافی تاریک باشد، با چشم غیرمسلح در آسمان دیده می‌شود.

ذکر این نکته اهمیت دارد که ستاره شناسان افلاک نمای مسکو تاکید کردند: برخورد این جرم فضایی با زمین منتفی است.

این دنباله دار که به عنوان یک دنباله دار دوره طولانی طبقه بندی می‌شود، از زمان کشف به طور جدی درخشندگی خود را افزایش داده و اکنون در حال عبور از بوتس، یک صورت فلکی نیمکره شمالی است. در حال حاضر، مشاهده آن در آسمان قبل از طلوع خورشید و با کمک تلسکوپ امکان پذیر است.

منبع: bangordailynews

برچسب ها: دنباله دار ، کره زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
کاش بیاد و همه رو نابود کنه