احداث بزرگترین موزه تاریخ طبیعی استان در شهرستان سراب

مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی گفت:دومین و بزرگترین موزه تاریخ طبیعی استان در شهرستان سراب احداث می‌شود.

اشتری در جلسه بررسی طرح‌ها ومشکلات زیست محیطی شهرستان سراب گفت:در این موزه پستانداران، پرنده گان، خزنده گان و دو زیستان و نمونه‌های متنوعی از حشرات و تیپ‌های مختلف گیاهی و انواع فسیل‌های جانوری سنگ و سنگواره در معرض نمایش علاقمندان قرار می‌گیرد.

او افزود: پیکره‌های تاکسیدرمی جانوران و حیوانات گوناگون مربوط به مناطق مختلف کشور به ویژه منطقه آذربایجان جمع آوری و به صورت علمی، ضد عفونی ، آرایش شده و در ویترین‌های مخصوص به نمایش گذاشته می‌شود.

فرماندار سراب نیز گفت: این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در مسیر محور‌های مواصلاتی شمالغرب کشور و کشور‌های آسیای میانه وهمچنین برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری سالانه میزان بیش از ۳۰ میلیون مسافر است که احداث این موزه موجب جذب اکو توریست‌های داخلی و بین المللی خواهد شد.

علی جهانی با بیان اینکه جهت ساخت این موزه افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه صرف خواهد شد افزود: ۱۶۰ میلیارد ریال از محل سفر ریاست جمهور به استان برای اجرای این طرح تخصیص یافته و مابقی به همت بخش خصوصی هزینه خواهد شد.

او  ادامه داد: این موزه در محل پارک جنگلی ۱۳۴ هکتاری ارال که بزرگترین مرکز نگهداری و تیمار حیوانات شمالغرب کشور است در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع احداث می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.