سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی مطح کرد؛

تأمین پایدار گاز خانگی در اولویت نخست است

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی از قطع گاز صنایع استان در راستای پایداری گاز بخش خانگی خبر داد.

عباس‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی در انتهای خط انتقال گاز کشور قرار دارند که با افزایش مصرف گاز در سطح کشور، با افت شدید گاز مواجه می‌شوند.

او با اشاره به شدت و فراگیری سرما در سطح کشور و افت فشار در شبکه گاز خراسان جنوبی، افزود: با برودت هوا و افزایش مصرف، شاهد افت فشار در شبکه گاز استان بودیم که باعث شد برخی مناطق انتهای خط رو به خاموشی برود، اما ما نسبت به قطع گاز در مناطق اقدام نکردیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: در یکی دو هفته اخیر هرچقدر گاز در شبکه وجود داشت در اختیار مردم بود، اما در برخی مناطق به دلیل افت فشار امکان بهره‌برداری از گاز داخل شبکه برای مردم میسر نشد، بنابراین در برخی مناطق بیرجند، نهبندان، بشرویه و طبس چند ساعتی را به این شکل مردم گاز نداشتند.

عباس‌زاده اظهار کرد: در صورت قطعی گاز سراسری و بستن مسیر‌های گازرسانی باید برای اتصال دوباره، علمک تک تک مشترکین دوباره تست شود.

او عنوان کرد: در چند روز اخیر به دلیل برودت هوا و افزایش مصرف گاز گاه در برخی مناطق استان افت فشار به زیر ۵۰ پی اس آی هم رسید که با اقدامات فنی شرکت گاز استان علیرغم افت فشار حداقل گاز موجود در شبکه مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا قطعی گاز را در استان نداشته باشیم.

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی استان خراسان جنوبی به تلاش نیرو‌های امداد گاز در خدمات‌رسانی به مردم اشاره کرد و گفت: تیم‌های امدادی شرکت گاز در دمای منفی ۱۲ تا ۱۵ درجه اقدامات فنی را در راستای پایدارسازی شبکه گاز انجام می‌دهند تا فشار گاز در خطوط حفظ شود که این اقدام جهادی قابل تقدیر است.

عباس زاده ضمن تشکر از صبوری و همراهی مردم در مدیریت مصرف گاز استان، گفت: گاز شبکه سراسری و ملی است و مردم بدانند بزرگترین اتفاق در زمینه گازرسانی رقم خورده و در حال حاضر ۹۸ درصد مردم کشور از نعمت گاز برخوردار هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به جشن پایان گازرسانی به تمام شهر‌ها و روستا‌های خراسان جنوبی در هفته دولت، بیان کرد: برای تأمین گاز روستا‌های مناطق مرزی استان سه هزار کیلومتر خط انتقال گاز اجرایی شده است.

او بابیان اینکه در خراسان جنوبی در یک سال گذشته ۴۰۰ روستای جدید با هزینه‌های بالا گازرسانی شده، گفت: این حجم کار در استان اقدامی جهادی و قابل تقدیراست.

عباس زاده  اظهارکرد: گازرسانی به ۱۶۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان مصوبه سفر اول رئیس جمهور بود که به خوبی و به سرعت اجرایی شد و به عنوان اقدامی بزرگ و مؤثر در کارنامه دولت سیزدهم به ثبت رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی معاندان به دنبال سیاه نمایی اقدامات نظام هستند، گفت: معاندان گاه این افت فشار گاز را که با توجه به فراگیری و شدت سرما دقیقاً دلیل علمی دارد، مورد تمسخر قرار می‌دهند در حالی این افت فشار نه تنها نشان از ضعف نیست بلکه نشان دهنده گستردگی خدمات در سطح کشور است.

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی استان خراسان جنوبی عنوان کرد: در حالی که تکلیف قانونی ما گازرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار است بسیاری از روستا‌های زیر ۲۰ خانوار استان هم از نعمت از گاز برخوردار می‌باشند.

او با اشاره به قطع گاز صنایع استان در راستای پایداری گاز بخش خانگی، بیان کرد: همراهی واحد‌های صنعتی و تولیدی در این زمینه قابل تقدیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار