یمن، کویت و پاکستان هم اهانت به قرآن در سوئد را محکوم کردند

سه کشور یمن، کویت و پاکستان نیز هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرده و خواستار پاسخ قاطع به این اهانت‌ها شدند.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن شنبه شب ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در سوئد، از مسلمانان جهان خواست تا پاسخ قاطعی به اقدامات خصمانه علیه مقدسات بدهند.

براساس گزارش المسیره، این جنبش یمنی در ادامه تاکید کرد اقدامات خصمانه علیه مقدسات اسلامی نشان از میزان ورشکستی اخلاقی و سیاسی دولت‌های غربی دارد.

براساس گزارش شبکه الجزیره، در همین راستا «سالم عبدالله الجابر الصباح» وزیر خارجه کویت اهانت برخی گروه‌های افراطی به قرآن کریم و سوزاندن آن را محکوم کرد و درباره پیآمدهای آن هشدار داد. الصباح گفت: «این حادثه احساسات مسلمانان در سراسر جهان را جریحه‌دار کرده و می‌تواند اقدام تحریک‌آمیز خطرناکی برای آن‌ها باشد».

وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اسلام‌آباد نگرانی‌های جدی خود را به مقامات سوئد منتقل کرده و ما از آنها می‌خواهیم که مراقب احساسات مردم پاکستان و مسلمانان در سراسر جهان باشند و برای جلوگیری از اقدامات اسلام هراسانه گام بردارند.

در این بیانیه آمده است: اسلام دین صلح است و مسلمانان از جمله در پاکستان معتقد به احترام به همه ادیان هستند لذا این اصول باید مورد حمایت همه قرار گیرد. این یک اقدام بی‌معنی و تحریک‌آمیز است که به احساسات مذهبی بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در سراسر جهان آسیب می‌زند. چنین اقداماتی تحت هیچ عنوانی بیانگر حق آزادی بیان یا عقیده نیست که بر اساس قوانین بین المللی حقوق بشر دارای مسئولیت‌هایی مانند عدم ایراد سخنان نفرت انگیز و تحریک مردم به خشونت است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
خب شمام عکس افتخارات ملی اشون رو آتیس بزنین
آخرین اخبار