حاجی آباد سردترین شهر هرمزگان/ ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته

بامداد امروز کمینه دمای هوا در شهرستان حاجی آباد با ۲ درجه کاهش نسبت به روز گذشته به ۴ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، بامداد امروز کمینه دمای هوا در شهرستان حاجی آباد با ۲ درجه کاهش نسبت به روز گذشته به ۴ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و کمینه دمای هوا در شهر‌های سردشت بشاگرد و بستک نیز به ترتیب ۶ و ۷ درجه بالای صفر ثبت شد.

کمینه دمای هوا در شهر بندرعباس نیز با ۱ درجه کاهش نسبت به روز گذشته، ۱۱ درجه بالای صفر به ثبت رسید.

با تداوم فعالیت سامانه پرفشار، هوای سرد در سطح استان به ویژه نواحی شمالی و ارتفاعات تا پایان هفته جاری ماندگار خواهد بود و طی روز‌های آینده هوا بین ۱ تا ۳ درجه سردتر خواهد شد.

با توجه به احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی توصیه می‌شود که کشاورزان تمهیدات لازم را جهت محافظت از محصولات کشاورزی خود در برابر باد و سرما اتخاذ کنند.

طی این مدت با شدت و ضعف در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان و همچنین تنگه هرمز، دریای عمان و جزایر شرقی خلیج فارس وزش باد‌های نسبتا شدید شمال شرقی با احتمال گردو غبار پیش بینی می‌شود.

دریا نیز مواج و متلاطم خواهد بود و توصیه می‌شود که شناور‌های سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری و سایر شناور‌ها هم با احتیاط تردد کنند.

سرعت باد در مناطق دریایی استان به ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به ۱۵۰ سانتی متر می‌رسد.

در خلیج فارس و جزایر غربی استان نیز افزایش ابر و بارش پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

پیش آگاهی:

مدل‌های هواشناسی نفوذ و فعالیت موج بارشی را طی روز دوشنبه ۳ بهمن تا پایان هفته جاری در نواحی جنوبی کشور نشان می‌دهد که عمده بارش‌های این سامانه در استان در محدوده مناطق دریایی و جزایر، نقاط غربی، سواحل و برخی نواحی مستعد پیش بینی می‌شود.

برچسب ها: سرمای هوا ، کاهش دما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.