۷۰ درصد واحد‌های نهضت ملی مسکن قزوین به صورت صنعتی احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ۷۰ درصد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان به منظور ارایه کیفیت در امر ساخت و ساز‌ها به صورت صنعتی احداث می‌شود.

سیدعلی هاشمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: هم اکنون احداث ۱۶ هزار و ۱۲۵ واحد مسکن در حوزه نهضت ملی این استان آغاز شده و با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نیز روبرو است.

وی یکی از ویژگی‌های اعمال شده در بخش نهضت ملی مسکن را جلوگیری از برج سازی دانست و تصریح کرد: با توجه به تجربه‌های صورت گرفته در مسکن مهر تصمیم گرفته شد تا در نهضت ملی مسکن علاوه بر کاهش طبقات، توجه ویژه‌ای به مقررات ملی ساختمان صورت بگیرد و در عین حال نیز از پیمانکاران حرفه‌ای و دارای صلاحیت برای ساخت و ساز‌ها استفاده شود.

هاشمی به مشکلات پیش رو در حوزه احداث نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات موجود، آورده متقاضیان است که متاسفانه در این زمینه مشارکت و همکاری‌های لازم وجود ندارد و همین مساله نیز باعث شده تا در فاز پیشرفت پروژه با مشکلاتی روبرو شویم.

به گفته وی، به زودی با راه اندازی یک سامانه جدید، متقاضیانی که آورده خود را تکمیل کرده باشند، می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن واحد خود را تحویل بگیرند.

هاشمی با بیان اینکه متقاضیان قزوینی واجد شرایط برای مسکن می‌توانند با مراجعه به سامانه saman.mrud.ir ثبت نام کنند، یادآور شد: در حال حاضر قیمت هر متر مربع تمام شده واحد مسکن در پروژه نهضت ملی مسکن ۴۷ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تاکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند که هرگونه خرید و فروش واحد‌های مسکن مورد احداث از سوی این اداره کل در قالب ساخت و ساز نهضت ملی و اقدام ملی مسکن ممنوع بوده و در صورتی که دفترخانه‌ای نیز اقدام به ثبت این نوع قرارداد‌ها کند، متخلف شناخته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.