مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: تا پایان آذرماه سال جاری تعداد هزار و ۵۰۷ روستا به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده و عملیات گازرسانی در ۱۳۷ روستای دیگر نیز فعال است .

احمد فعله گری گازرسانی به روستا‌ها را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و گفت: تأمین زیر ساخت‌ها به ویژه در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته، مصداق بارز برقراری عدالت اجتماعی است و عملکرد شرکت گاز استان کردستان را در گسترش زیرساخت‌های تامین انرژی برای ساکنان روستا را عالی و فراتر از حد انتظار توصیف کرد.

 مدیر عامل شرکت گاز کردستان تصریح کرد: خدمت به محرومان به ویژه روستائیان از اهداف اصلی و استراتژیک شرکت گاز استان کردستان بوده و گازرسانی به نقاط صفر مرزی در شهرستان‌های بانه و مریوان نشانشگر این تلاش و همت است.

او تاکید کرد: اهمیت گاز طبیعی به عنوان محور توسعه پایدار، به عنوان یک زیرساخت مهم در راستای توانمندسازی روستا‌ها با تکیه بر پتاسیل محلی به خصوص در بخش کشاورزی و معدنی و ایجاد صنایع تبدیلی می‌تواند در رشد و توسعه روستا‌ها مثمر ثمر باشد.

فعله گری در ادامه تعداد روستا‌های استان کردستان را که از قابلیت گازرسانی برخوردارست ۱ هزار و ۶۴۴ مورد عنوان کرد و گفت: تا پایان آذرماه سال جاری تعداد هزار و ۵۰۷ روستا به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده و عملیات گازرسانی در ۱۳۷ روستای استان فعال است که تمامی روستا‌های در دست اجراء تا دهه مبارک فجر سال جاری و هفته دولت سال آینده از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهد شد. 

او اشاره‌ای به کوخ‌های شهرستان بانه داشت و اظهار داشت: در شهرستان بانه چند مجموعه مسکونی ۵ الی ۱۵ خانوار بنام کوخ وجود دارد که در تقسیمات کشوری جزء روستا محسوب نمی‌شود، ولی شرکت گاز استان کردستان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و عدالت اجتماعی نسبت به گازرسانی به این مناطق مسکونی اقدام و تاکنون ۴۵ مورد را گازدار و برای ۶۰ مورد دیگر هم برنامه ریزی کرده که به زودی به شبکه سراسری گاز طبیعی خواهند پیوست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.