خدمت‌رسانی ۱۰ تیم توانا در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰ تیم توانا متشکل از بانوان امدادگر و آموزش دیده در استان خدمت‌رسانی می‌کنند.

مسعود مثنوی گفت: تیم‌های «توانا» تیم‌های امداد و نجات بانوان در جمعیت هلال احمر هستند که مجموعا به ۱۰ تیم در کل استان می‌رسند.

وی با بیان اینکه مرکز استان ۶۰ نفر نیروی نجاتگر آموزش‌دیده زن در قالب تیم توانا دارد، افزود: در هر شهرستان یک تیم توانا شامل بانوان نجاتگر آماده خدمت‌رسانی است.

مثنوی گفت: اعضای این تیم‌ها آموزش‌های تخصصی اسکان، تغذیه، حمایت روانی، جاده و پیش‌بیمارستانی را گذرانده‌اند و درهمه مانور‌ها وبرنامه‌های توان افزایی از حضور این امدادگران استفاده می‌شود.

مثنوی به برخی از عملیات‌هایی که تیم‌های توانا در آن شرکت داشتند اشاره کرد و گفت: زلزله بازفت، سیل مرداد ماه اخیر به‌ویژه در روستایبارده، طرح امداد و نجات نوروزی همه ساله و سقوط هواپیمای ترکیه‌ای که با توجه به خانم و مسلمان بودن همه سرنشینان این هواپیما برایامدادرسانی از تیم توانا استفاده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در همه حوادث و بحران‌ها نظیر سیل، زلزله و بلایای طبیعی از ظرفیت این تیم‌ها برپایی اسکان اضطراری آسیب‌دیدگان با عنوان تیم اسکان، توزیع اقلام امدادی، تیم درمانی با عنوان پیش‌بیمارستانی و تیم حمایت روانی استفاده می‌شود.

مثنوی با بیان اینکه سابقه تشکیل تیم‌های توانا به بیش از ۱۰ سال برمی‌گردد، افزود: بانوان علاقمند به فعالیت‌های امدادی، می‌توانند بامراجعه به شعب جمعیت هلال احمر، در دوره‌های آموزشی شرکت و پس از فراگیری آموزش‌های تخصصی امداد و نجات به عنوان عضو تیم توانا در عملیات‌های امدادی خدمت‌رسانی کنند.

معاون امداد و نجات هلال احمر چهار محال و بختیاری با بیان اینکه حضور به موقع گروه‌های امدادی در صحنه حوادث مهم است گفت: این امر علاوه بر نجات جان مردم، موجب افزایش رضایتمندی از خدمات دولتی شده و این افزایش حس اعتماد و امنیت از جمله عوامل توسعه کشور است.

وی افزود: در مواقع بروز حوادث، فرد حادثه دیده و افرادی که در محل حضور دارند با ورود خودرو‌های امدادی و دیدن نیرو‌های آتش نشانی وامداد و نجات به حس آرامش و نجات از بحران دست می‌یابند.

ارشادی تصریح کرد: علاوه بر حضور به موقع نیرو‌ها در صحنه، حتی مشاهده نیرو‌های امدادی در مراکز و پایگاه‌های فعالیتی خود به نوعیموجب ایجاد حس اعتماد و امنیت روانی در جامعه می‌شود.

وی به اقدامات صورت گرفته برای اعضای جمعیت هلال احمر اشاره کرد و توضیح داد: رئیس این دستگاه با نگاه مثبت خود، حق ایاب و ذهاب، بیمه و مزایای دریافتی امدادگران و نجاتگران را افزایش داده است.

ارشادی با اشاره به برگزاری اولین نشست توجیهی بانوان نجاتگر برای حضور و فعالیت در EOC، اظهار کرد: این بانوان در مرکز کنترل هماهنگی عملیات و مستندسازی اطلاعات در صورت وقوع حوادث مستقر می‌شوند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس برای بانوان جمعیت هلال احمر نیز کشیک‌های امدادی و هم حق بیمه در نظر گرفته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.