رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مردم استان خواست در صورت داشتن علائم شبیه سرماخوردگی حتماً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

 دکتر غلام نژاد در جلسه ستاد کرونا از احتمال سویه جدید امیکرون تا سه هفته آینده در استان خبر داد و گفت: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی را جدی نگیریم تا پایان این ماه با موج جدید کرونا روبه رو خواهیم شد.

او  با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند افزود: سهل انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یک زنگ خطر برای شیوع دوباره این ویروس است.

غلام نژاد با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: ۴۸ درصد مردم استان دوز سوم واکسن را تزریق کردند این در حالی است که تنها ۹ درصد مردم استان دوز یادآور و یا دوز چهارم را تزریق کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه واکسن برای تزریق به اندازه کافی در استان موجود است گفت: داروی رند سیور در استان نیز وجود دارد و قرار است دارویی برای پیشگیری از ویروس کرونا از هند نیز وارد کشور ایران شود.

او همچنین از شیوع نوعی بیماری شبیه کرونا و آنفولانزا در مدارس و مهدکودک‌ها خبر داد و افزود: کودکان در صورت ابتلا به این بیماری باید تا ۵ روز از رفتن به مهد کودک و مدرسه خودداری کرده و در خانه استراحت کنند.

رئیس سلامت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: با شیوع کرونا در شهرستان‌های دنا و کهگیلویه و زرد شدن این دو شهرستان زنگ خطر شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمده است.

موسوی افزود: در حال حاضر در کهگیلویه و بویراحمد ۱۶ مورد بستری مشکوک و یک نفر قطعی مبتلا به کرونا بستری هستند.

او با بیان اینکه مرگ و میر در موج‌های قبلی کرونا در شهرستان‌های بویراحمد ، گچساران و کهگیلویه‌ بالا بود، اضافه کرد: ۵۳ درصد مرگ و میر ناشی از سویه‌های قبل کرونا در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به آقایان و میانگین سنی این فوتی‌ها ۴۲ تا ۶۲ سال بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این جلسه با بیان اینکه باید تلاش کرد تا روند قبل سویه‌های کرونا در استان تکرار نشود گفت: در صورت همکاری آموزش و پرورش و علوم پزشکی قطعاً در بحث آموزش مثل دوره‌های قبل مشکلی پیش نخواهد آمد.

هاشمی مهر با اشاره به اینکه فعلاً ایمنی پایداری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اضافه کرد: این موضوع نباید موجب شود که بی خیال ویروس کرونا شویم.

هاشمی مهر از آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان درخواست کرد اقدامات اولیه برای پیشگیری از شیوع این ویروس مانند تهویه کلاس‌ها را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.