ایمانیه:

اختیار صدور مجوز تاسیس نانوایی‌ها به شهرستان‌ها تفویض شود

استاندار فارس با اشاره به کمبود نانوایی در برخی از شهرستان‌های استان، گفت: اختیارات مرکز استان در حوزه صدور مجوز تاسیس به شهرستان‌ها تفویض شود.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در شورای آرد و نان فارس که با حضور برخط فرمانداران شهرستان‌ها برگزار و به آغاز مرحله سوم هوشمند سازی مدیریت آرد و نان اختصاص داشت، گفت: فرمانداران مسئولیت اصلی مدیریت این طرح در شهرستان‌ها را بر عهده دارند لذا باید نسبت به دستورالعمل‌ها و اطلاعیه‌های مربوط به این حوزه آگاهی و اشرافیت کامل داشته باشند.

او بر لزوم نظارت و بررسی چگونگی اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: گروه ناظران در شهرستان‌ها تشکیل شود؛ افراد خبره، کاربلد، پاکدست، باتجربه و پیشکسوت برای انجام این مُهِم گلچین شوند.

استاندار فارس با بیان اینکه فرمانداران و مدیران اجرایی طرح بصورت دوطرفه نسبت به انجام پرسش و پاسخ اقدام کنند تا نقاط قوت تقویت شده و برای رفع نقاط ضعف راهکار‌های مناسبی اتخاذ شود، گفت: هر شهرستان شماره تلفنی به منظور دریافت گزارشات مردمی معرفی کند و نسبت به مسائل و موارد مطرح شده پاسخگویی شایسته و مناسب انجام شود.

ایمانیه با تاکید براینکه در این مرحله همانند مراحل قبل هیچگونه افزایش قیمتی برای مردم ایجاد نخواهد شد، بر لزوم اطلاع رسانی دقیق و شفاف از طریق رسانه ملی و سایر رسانه‌های جمعی تاکید کرد و گفت: هیچ محدودیتی برای خرید نان وجود نخواهد داشت؛ طبخ نان با کیفیت منجر به فروش بیشتر می‌شود که همین امر ملاک تعیین سهمیه آرد نانوایی‌ها خواهد شد.

او بر حفظ حرمت افراد و نانوایان تاکید کرد و گفت: معیار‌ها و شاخص‌های مورد ارزیابی تدوین شود و بصورت شفاف در اختیار افراد قرار گیرد.

رئیس شورای آرد و نان فارس با بیان اینکه باید بتوانیم در مرحله سوم مدیریت هوشمند آرد و نان مشکل چند ساله کیفیت نان را حل کنیم، گفت: برای تفویض اختیار در برخی از حوزه‌های این طرح به استان‌ها پیگیری‌های لازم انجام شود؛ وزنی شدن فروش نان و طبخ نان کامل در این مرحله مورد توجه دستگاه‌های اجرایی این طرح باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار