آخرین جزئیات درباره رقابت‌های کشتی جام باشگاه‌های جهان

رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌های جهان به میزبانی ایران برگزار می‌شود.

جام باشگاه‌های کشتی فرنگی جهان به میزبانی تیم سپاهان قهرمان لیگ برتر با شرکت ۶ تیم داخلی و خارجی در اصفهان برگزار می‌شود که زمان برگزاری آن به تعویق افتاد. جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان نیز ۲۸ بهمن ماه (یک روز) در تهران برگزار خواهد شد و قرار است یک تیم داخلی (بانک شهر) و ۵ تیم خارجی در آن شرکت کنند.

در همین راستا حمید یاری رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی درباره دلیل تعویق برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان، گفت: دلیل این تعویق، همزمانی جام باشگاه‌های جهان با پیکار‌های رنکینگ‌دار قاهره مصر بود که اتحادیه جهانی کشتی برای تغییر این زمان تاکید داشت. با توجه به اینکه ۲ رویداد نباید با همدیگر تداخل زمانی داشته باشند و برگزاری و شرایط هماهنگی آن نیز از سوی روابط بین‌الملل فدراسیون کشتی پیگیری خواهد شد. بخشنامه این رویداد تا چند روز آینده منتشر خواهد شد.

یاری در خصوص جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان نیز عنوان کرد: با توجه به انصراف تیم پترو پالایش بلیش تاکستان و انبوه سازان هوتن، برای این مسابقات جوایزی بین ۲ تا سه میلیارد تومان پیش‌بینی خواهد شد. با توجه به اینکه بحث مبالغ مالی همیشه برای کشتی‌گیران از اهمیت بالایی برخوردار بوده احتمال دارد نیمی از قرارداد تیم‌ها در لیگ برتر برای کشتی‌گیران نیز لحاظ شود. همچنین با توجه به اینکه در لیگ برتر هر تیم با ۲۰ کشتی‌گیر شرکت داشت، قرار است در جام باشگاه‌های جهان ۲۵ تا ۳۰ کشتی‌گیر داخلی در تیم بانک شهر حضور داشته باشند.

با اعلام رئیس سازمان لیگ برای بالا بردن کیفیت مسابقات قرار است یک تیم از کشور روسیه در رقابت‌های کشتی آزاد حضور داشته باشد و ۴ تیم دیگر نیز احتمالا از کشور‌های گرجستان، ترکیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و قزاقستان خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.