۱۱۵ درصد تعهد اشتغال در سمنان محقق شد

فرماندار سمنان گفت: ۱۱۵ و ۱۸ صدم درصد تعهد اشتغال امسال برای دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با وجود ۲ ماه مانده تا پایان سال امسال محقق شد.

محمد بهرامی  فرماندار سمنان ابراز داشت: امسال ایجاد ۲ هزار و ۳۷۱ فرصت شغلی از سوی دستگاه‌های اجرایی و واحد‌های زیرمجموعه این دستگاه‌ها در شهرستان سمنان هدفگذاری شد.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه با همراهی مسوولان شهرستان سمنان بر پایه گزارش‌گیری در سامانه ملی رصد، ۲ هزار و ۷۳۱ فرصت شغلی ایجاد شده است.

فرماندار سمنان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره‌های صنعت، معدن و تجارت، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشترین سهم در تعهد اشتغالزایی شهرستان سمنان دارند.

به گفته وی، فرصت‌های شغلی جدید بر پایه اجرای برنامه‌های اشتغالزایی سمنان در حوزه‌های مختلف از جمله اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، تسهیلات مشاغل خانگی، طرح کارورزی، مشوق‌های بیمه ای، فعالیت‌های تولیدی، خدماتی، پیمانکاری، کشاورزی و اشتغال بخش دولتی است.

فرماندار سمنان گفت: اشتغالزایی در این شهرستان با تکیه بر مهارت‌آموزی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

استان سمنان امسال برای نخستین بار طی دهه اخیر، نرخ بیکاری ۶ و یک دهم درصد و زیر هفت درصد را تجربه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.