راه اندازی قرارگاه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از راه اندازی قرارگاه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تبریز خبر داد.

آقای بلاغی در جلسه شورای اسلامی تبریز با اشاره به اهمیت ایجاد قرارگاه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای گفت: در حوزه‌های فرهنگ و هنر همواره به صورت جزیره‌ای عمل شده و هم‌افزایی کمتری در این زمینه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های فرهنگ و هنر از جریان مردم محور فاصله گرفته ایم، گفت: تشکیل هسته‌های مردمی در این حوزه‌ها ضروری است.

وی یادآور شد: در این حوزه‌ها باید هسته‌های مردمی هنری و فرهنگی را پای کار آورد و از تصدی گری فاصله گرفت و در خصوص ذائقه‌شناسی به مردم محوری و کار جمعی اهتمام ویژه‌ای داشت.

وی افزود: تصدی گری دولتی در این حوزه‌ها به معنی فاصله گرفتن از فرهنگ و هنر مردمی بوده و باید از ظرفیت مردم در این حوزه‌ها استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تمام ابزار‌های رسانه‌ای جهان در حال حمله به ارزش‌های جامعه هستند، گفت: عدالت فرهنگی تنها به معنی ایجاد و احداث مراکز فرهنگی نیست بلکه جایگاه دادن به فرهنگ و هنر مردمی نیز حائز اهمیت است.

آقای بلاغی تاکید کرد: باید پایش مصرف کالای فرهنگی در شهر از طریق مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی انجام شود تا بر اساس آن برنامه ریزی صورت گیرد.

وی افزود: در برنامه ریزی فرهنگی شهر نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید مدنظر قرار گیرد و از ظرفیت انجمن‌های علمی فرهنگی و هنری و ادبی شهر که به صورت رسمی از وزارت ارشاد مجوز گرفتند در برون سپاری امور استفاده شود.

آقای بلاغی با اشاره به اینکه اکنون امکان تبدیل فرهنگسرا‌ها به سالن‌های ۲ منظوره سینما – فرهنگسرا وجود دارد گفت: در تبریز نیز حوزه هنری آماده تبدیل فرهنگسرا‌های سطح شهر به سینماست.

وی همچنین تصریح کرد: متاسفانه تبریز با پیشینه‌ای قابل توجه در مکاتب مختلف هنری روز به روز جایگاه خود را از دست داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار