۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دشتستان کشف شد

مدیرشرکت بخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر گفت: در اجرای طرح کنترل مجاری عرضه سوخت ۱۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق از یک دستگاه کامیون کمپرسی حامل مخزن جاسازی شده در شهرستان دشتستان کشف و ضبط شد.

هوشنگ غلامی مدیرشرکت بخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر گفت: در راستای نظارت بر مجاری عرضه و کنترل کارت‌های سوخت غیر مجاز (مهاجر) در منطقه بوشهر، مبارزه با قاچاق، عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی و صیانت از سرمایه‌های ملی؛ تیم بازرسی در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر از سوی کارکنان، کارشناسان و بسیجیان این شرکت تشکیل شده است.

وی ادامه داد: سوخت قاچاق کشف شده از محل سهمیه کارت‌های سوخت خودرو‌های سنگین تامین شده است.

غلامی اظهار کرد: در این عملیات نظارت و کنترل، افزون بر معرفی مالک کامیون کمپرسی به مراجع قضایی به اتهام قاچاق و عرضه سوخت خارج از شبکه نفتی نسبت به مسدود کردن ۴۵ کارت سوخت نفت و گاز و معرفی مالکان آن‌ها به مراجع قضایی اقدام شد.

وی با تاکید بر نظارت و کنترل بازرسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر از مالکان خودرو‌ها خواست از واگذاری کارت‌های سوخت خودرو خود به افراد خودداری کنند.

غلامی اضافه کرد: در صورت مشاهده نسبت به مسدود کردن این دسته از کارت‌ها اقدام و مالکان نیز به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

وی یادآور شد: با انجام طرح نظارت و کنترل مجاری عرضه سوخت از اول دی ماه تاکنون روزانه ۲۵۰ هزار لیتر سوخت نفت و گاز در این استان صرفه جویی شده است.

غلامی با اشاره به فصل زمستان و سردی هوا گفت: با توجه به افت فشار گاز شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر به عنوان معین استان‌های اصفهان، فارس و یزد معرفی شده و از این محل تاکنون ۲۸ میلیون لیتر نفت گاز از استان بوشهر به این استان‌ها ارسال شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر از لحاظ تامین فرآورده‌های نفتی مشکلی ندارد و وضعیت ذخایر انبار‌ها مناسب است.

غلامی یادآور شد: ۷۷ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و ۳۵ جایگاه عرضه سی ان جی در استان بوشهر فعال است.

برچسب ها: سوخت قاچاق ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.