سقوط از صخره باعث مرگ سنگنورد همدانی شد

رئیس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان همدان از فوت یک صخره‌نورد همدانی هنگام صعود در ارتفاعات ایلام خبر داد.

علیرضا گوهری گفت: مرحوم «وحید مرادی‌خالق» متولد سال ۱۳۶۷ از سنگنوردان خوب استان همدان بود که سابقه حضور در اردوی تیم ملی را داشت.

او تصریح کرد: مرحوم مرادی به همراه دو نفر از استان کرمانشاه و یک نفر از استان همدان برای تمرین به منطقه کویرکوه در ایلام مراجعه کرده بودند که متأسفانه دچار حادثه شدند.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان همدان تاکید کرد: این مرحوم حین صعود از صخره‌ها به علت شکستن سنگ با ضربه شدید به دیواره برخورد کرده و در جا دچار ضربه مغزی شده و فوت کرد.

گوهری با اشاره به اعزام تیم امدادی از استان به منطقه، افزود: یک تیم مجهز امدادی از همدان بامداد امروز به منطقه رسید و عملیات امداد ۶ صبح به پایان رسید و توانستند سه نفری که در منطقه گیر افتاده بودند را نجات دهند و پیکر مرحوم مرادی را از آنجا خارج کنند.

او گفت: در حال انجام مراحل قانونی هستیم تا بتوانیم پیکر مرحوم مرادی را به همدان منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: مرحوم مرادی همسر نگار ورشوچی عضو سابق تیم ملی و از مربیان با سابقه کشور است که در کنار یکدیگر کمک شایانی به توسعه ورزش سنگنوردی استان همدان داشته‌اند.

سعیده مغربی یکی از سنگنوردان استان همدان اظهار کرد: این حادثه به دلیل عدم استفاده مرحوم از کلاه ایمنی رخ داده که در صورت استفاده از کلاه ایمنی حتماً شدت حادثه کاهش پیدا می‌کرد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.