تحقق توسعه گردشگری و حفاظت از میراث‌فرهنگی جلفای اصفهان

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران بر توسعه گردشگری و حفاظت از میراث‌فرهنگی جلفای اصفهان و همچنین رفع مشکلات هم وطنان ارمنی تأکید کرد.

اسقف سیپان کاشجیان در نشست صمیمی مسئولان استان و شهروندان ارمنی اصفهان به مناسبت فرارسیدن سال جدید میلادی در قالب دیدار چهره به چهره مسئولان با هم‌وطنان ارمنی که در محل باشگاه فرهنگی آرارات برگزار شد بر توسعه گردشگری و حفاظت از میراث‌فرهنگی جلفای اصفهان و همچنین رفع مشکلات در فضای کاملاً دوستانه تأکید کرد.

او ادامه داد: بسیار خوشحالم از اینکه در روز‌های آغازین سال ۲۰۲۳ میلادی مسئولان استان همت کرده و برای رفع مشکلات هم‌وطنان ارمنی به محله تاریخی و فرهنگی جلفا آمده‌اند و باید بگویم که اصفهان شهر ادیان است و تمامی پیروان ادیان اللهی آزادانه در کنار یکدیگر به نیکی زندگی می‌کنند.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران افزود: بی‌تردید این اقدام مسئولان استان نشان‌دهنده توجه مسئولان جمهوری اسلامی ایران به‌تمامی شهروندان به‌ویژه شهروندان ارمنی است و اطمینان دارم در فضای مودت، دوستی و برادری می‌توانیم تمامی مشکلات موجود شهر را حل کنیم لذا امروز بسیار خرسندم و شکر می‌کنم از اینکه مسئولان استاد رودررو با هم‌وطنان ارمنی خود سخن گفته و برای حل مشکلات آن‌ها قدم برمی‌دارند.

در این نشست مسئولان استانداری اصفهان، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ورزش و جوانان و شهرداری اصفهان همراه با مسئولان شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان حضور داشتند. همچنین تنی چند از هم‌وطنان ارمنی پیشنهاد‌هایی در خصوص توسعه زیرساخت‌های گردشگری اصفهان ازجمله ایجاد گردشگری شبانه در اصفهان و لزوم توسعه محور‌های گردشگری به‌ویژه در محور جنوب شهر و همچنین افزایش همکاری‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و شورای خلیفه‌گری ارامنه به‌منظور حفاظت هر چه‌بهتر از آثار تاریخی ارزشمند محور تاریخی جلفا را ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.