استقرار توده هوای سرد تا پایان هفته در اصفهان

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: استقرار توده هوای سرد تا پایان این هفته در استان اصفهان تداوم دارد و بدین سبب غلظت آلاینده های هوا نیز افزایش خواهد داشت.

محمدرضا رفیعی گفت: جوی پایدار تا سه روز آینده بر روی استان اصفهان استقرار خواهد داشت و برای مناطق مرکزی، صنعتی و کلان‌شهر اصفهان تا اواخر روز چهارشنبه افزایش شاخص کیفیت هوا، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش پیش بینی می‌شود که در صورت مهار نکردن منابع انتشار آلاینده‌های ثابت و متحرک، به مرز خیلی ناسالم هم می‌رسد.

او به عموم شهروندان و به ویژه گروه‌های حساس، کودکان و سالمندان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی و ریوی توصیه کرد که از تردد غیر ضروری در معابر پر تردد شهری خودداری کنند و از انجام هر گونه فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضا‌های باز پرهیز شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت:دمای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه روز گذشته به چهار درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به منفی چهار درجه سانتی‌گراد رسید.

او اضافه کرد: خوروبیابانک با دمای ۱۲ و چادگان با دمای منفی ۱۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و سردترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

رفیعی ادامه داد: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم منفی چهار درجه سانتی‌گراد است که نسبت به روز گذشته ۲ درجه سردتر شده است.

او خاطرنشان کرد: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

آلودگی هوای اصفهان همواره در فصول سرد افزایش می‌یابد و پدیده وارونگی دما اتفاق می‌افتد که به نگرانی ساکنان این منطقه دامن می‌زند.

بر اساس گزارش مرکز ملی تغییر هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، اصفهان در بین هشت کلان‌شهر ایران (شامل تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، شیراز و اراک) رُتبه نخست آلودگی هوا را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.