مسئول دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا:

اصحاب فرهنگ و رسانه باید تغییرات اساسی را در جامعه ایجاد کنند

حجت‌الاسلام سعیدی گفت:وجود مصرف‌گرایی یکی از عواملی است که اصحاب رسانه باید برای تغییر دادن به آن توجه کنند.

حجت‌الاسلام‌ علی سعیدی مسئول دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا که در آیین اختتامیه نخستین دو سالانه فرهنگی رسانه‌ای نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: تغییر در عادات، آداب، رسوم و سنت‌های جامعه بسیار دشوار است. هر نهضتی با رجعت و ارتجاع همراه است. اولین نقطه ارتجاع فکر و اعتقاد است و تا انقلاب عمق و رسوخ پیدا نکند همیشه خطر ارتجاع وجود دارد برای همین نیاز بود پس از رحلت پیامبر، امامان جامعه را اداره کنند تا انقلاب فرهنگی شکل بگیرد، اما متأسفانه پس از رحلت پیامبر این اتفاق نیفتاد و شاهد رجعت و ارتجاع بودیم.

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: پیامبر (ص) برای تحول جامعه چهار شیوه را به کار گرفت، اما اجازه ندادند این شیوه‌ها به طور کامل اجرا شود. اقدام یا شیوه اول پیامبر تأسیسی بود مانند نهاد مسجد، جمعه و جماعت و قضا و حلال و حرام، واجب و غیرواجب و قواعد تکلیفی. اما بشر امروز دارد به دوران جاهلیت بازمی‌گردد. همچنین برخی دیگر از شیوه‌های پیامبر تأییدی بود مانند: سخت‌کوشی، مهمان‌نوازی و اقتصادی عرب. بخش سوم هم تکلیمی بود. چهارمین بخش فعالیت پیامبر تحذیری بود مانند: بر حذر داشتن کشتن دختران.

مسئول دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اصحاب فرهنگ و رسانه باید تغییرات اساسی را در جامعه ایجاد کنند. وجود مصرف‌گرایی یکی از عواملی است که اصحاب رسانه باید برای تغییر دادن به آن توجه کنند. تأثیرپذیری و شایعه‌سازی هم از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد. در جوامع مسلمین شاهد خرافه‌گرایی هستیم و حرام‌شنوی از دیگر موارد مهمی است که دوری از آن نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. گرایش به ظواهر غربی مانند نامگذاری‌ها در جامعه و سردر مغازه‌ها و کفران نعمت هم از دیگر مواردی است که اکنون جامعه گرفتار آن است.

وی خاطرنشان کرد: این اجلاس نشان داد ظرفیت بالایی در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، نمایندگی، ولی فقیه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح وجود دارد.

امیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی اختتامیه نخستین دو سالانه فرهنگی رسانه‌ای نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هم در این آیین، اظهار کرد: این دوسالانه با تدبیر و تصمیم دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا شکل گرفت.

وی افزود: فیلم، هنر‌های دیجیتال و خبر سه بخش اصلی این دوسالانه را تشکیل داده است. با انتخاب اولیه، ۹۰۰ اثر به به دبیرخانه ارسال شد و از این آمار ۲۳۲ اثر توسط ۱۱ داور قضاوت شد. همچنین ۱۱ شاخص برای کیفیت‌سنجی این آثار در نظر بود که کارگردانی و اثربخشی از جمله این موارد است. ارتقا کمیت و کیفیت آثار تولیدی نیرو‌های مسلح انگیزه اصلی برگزاری این دوسالانه است.
تقی‌خانی یادآور شد: سنجش وضعیت موجود و ترسیم نقشه راه آینده نیرو‌های مسلح، تقویت اصل خودباوری ملی، تقویت انسجام و هماهنگی میان نیرو‌های مسلح، تعامل با رسانه ملی و خبرگزاری‌ها، تقویت فرهنگ استقامت و مقاومت در نیرو‌های مسلح و احصا نقاط ضعف و قدرت تولیدات رسانه‌ای نیرو‌های مسلح تعدادی از اهداف برگزاری این دوسالانه به شمار می‌روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار