رییس کل دادگستری:

شهدا باید به عنوان الگو در جامعه معرفی شوند

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: شهدا باید به عنوان الگو در جامعه معرفی شوند و عمل به وصایای شهدا می‌تواند راهگشای مشکلات جامعه باشد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در اولین همایش گرامیداشت شهدای قوه قضائیه آذربایجان‌غربی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه شده در دل مردم ایران مانع ادامه فتنه انگیزی‌ها و اغتشاشات شد.

ناصر عتباتی اتفاقات اخیر را نشات گرفته از جنگ ترکیبی استکبار جهانی علیه نظام اسلامی دانست و افزود: در فتنه اخیر دشمنان انقلاب و تمامی مستکبرین جهان و دست نشانده‌های آنان با تمام قوا با ایجاد جنگ ترکیبی و بمباران سنگین تبلیغات رسانه‌ای وارد میدان شدند و به خیال خام خود تلاش کردند که به این انقلاب ضربه وارد کنند.

وی ادامه داد: مردم بصیر و انقلابی ایران با روحیه و فرهنگ ایثارگری که ریشه در آموزه‌های آنان از نهضت عاشورا دارد اجازه ندادند که دشمنان حتی به حداقل خواسته‌های خود برسند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گام نهادن در مسیر شهدا را تکلیف الهی دانست و اظهار کرد: مسوولان باید پشتیبان واقعی برای مردم و سربازان واقعی برای ولایت باشند تا شرونده خانواده شهدا نباشیم.

وی با بیان اینکه شهدا باید به عنوان الگو در جامعه معرفی شوند، گفت: بازخوانی خاطرات و وصیت نامه شهدا در جامعه و عمل کردن مسوولان به آنان می‌تواند راهگشای مشکلات باشد.

عتباتی با تاکید بر نهادنیه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت سبب ایجاد روحیه مقاومت، خدمت گذاری به مردم و رسیدن به رستگاری می‌شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: دستگاه قضایی استان حرکت در مسیر شهدا را از مهمترین اهداف خود نه تنها در احقاق حق مردم و تظلم خواهی آنان قرار داده است بلکه در کنار این از تمامی ظرفیت‌های قانونی خود در راستای صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال، حمایت از تولید، حفاظت از حقوق عامه، حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان و کمک و همراهی با دولت مردمی و خدمت گذار استفاده کرده است.

خون مطهر شهدا انقلاب اسلامی را بیمه کرد

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: آنچه که ایران و انقلاب را بیمه کرده عنایت حق تعالی، حضرت ولیعصر (ع) و خون شهیدان است.

سردار حبیب شهسواری ادامه داد: نماد شهید قضاوت و عدالت امیرالمومنین حضرت علی (ع) است و شهدای دستگاه قضایی و عدالت همچون شهید دکتر بهشتی و ۶ شهید دستگاه قضایی این استان دنباله رو راه آن حضرت بودند و در راه خدمتگزاری به مقام شامخ شهادت نائل آمدند.

وی افزود: امروز خزانه انقلاب اسلامی به برکت خون مطهر شهدا سرشار از استقامت، سرفرازی و سربلندی است که این انقلاب را بیمه کرده است.

امام جمعه شهرستان خوی نیز در خصوص منزلت شهیدان گفت: شهدا به برکت شهادت عاقبت به خیر شدند و تمامی مومنین نیز باید خود را آماده شهادت کنند چرا که شهادت فیض عظیم است و شهدا اسوه‌های اخلاق و ایثار در نظام اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام قاسم خانی اظهار کرد: شهدا الگو و اسوه هستند و ما باید از این شهیدان درس ایثار و فداکاری در راه خدمت به مردم بگیریم و با گرامیداشت خاطره شهدا، یاد آن‌ها را زنده نگه داریم.

در این مراسم دختر شهید رفیعی راد فرازی از وصیتنامه پدر را قرائت و در پایان از خانواده شهدای دستگاه قضایی استان با تقدیم لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

اولین یادواره گرامیداشت شهدای دستگاه قضایی استان آذربایجان غربی، شهیدان حاج ولی حاجی قلی‌زاده، کاظمی، رفیعی راد، تاک، کیاتی و شایسته بود که در شهرستان خوی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.