وخامت حال ۱۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۱۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

عباس رضائیان‌زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، دو میلیون و ۲۶۳ هزار و ۲۷۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۲ هزار و ۹۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع، یک میلیون و ۸۳۳ هزار و ۷۷۶ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۳ هزار و ۳۰۱ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

رضائیان‌زاده گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۴۲۹ هزار و ۵۰۲ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۸ هزار و ۷۹۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: با بستری ۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

رضائیان‌زاده گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید ۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری، هشت هزار و ۱۷۱ نفر است.

او گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۶۵۳ هزار و ۸۶۴ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

رضائیان‌زاده گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۴۹ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۴ هزار و ۹۹۷ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۷۵ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۶۲ دُز نوبت سوم و ۱۳۵ هزار و ۴۱۵ دُز یادآور واکسن بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار