اولیایی: خطر محرومیت فوتبال ایران را تهدید می کند/ صدور مجوز حرفه ای سرخابی ها اراده عمومی می خواهد

عضو سابق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: اگر مدارک باشگاه‌ها غیر قانونی باشد در آن صورت محرومیت ۳ ساله برای فوتبال وجود دارد.

کاظم اولیایی عضو سابق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره وضعیت سرخابی‌ها برای کسب مجوز کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار کرد: این موضوع بستگی به خودشان دارد که اگر  شرایط آئین نامه و دستورالعمل کنفدراسیون فوتبال آسیا را اجرا کنند مجوز حرفه‌ای دریافت می‌کنند در غیر این صورت نمی‌توانند این مجوز را بگیرند.

دپارتمان مجوز حرفه ای با حمایت تاج از تعلیق خارج شد 

اولیایی درباره اظهارات تاج مبنی بر خطر تعلیق فدراسیون فوتبال وجود دارد، گفت: بله امکانش وجود دارد. کمیته بدوی مجوز حرفه‌ای سال گذشته به موقع کار خود را انجام داد و صورت جلسه را تنظیم کرد که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس  ضوابط لازم را ندارد، اما دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها منظم کار نکرد و تعلیق شد. البته با حمایت تاج، دپارتمان از تعلیق خارج شد.

او افزود: در صورتی که کمیته استیناف و بدوی صدور  مجوز حرفه‌ای  باشگاه‌ها مدارک را دقیق چک کنند و غیر قانونی تشخیص بدهند در آن صورت محرومیت ۳ سال برای فوتبال ایران حتی تیم ملی وجود دارد. اگر باشگاه‌ها  آئین نامه را درست اجرا کنند در آن صورت مجوز حرفه‌ای آن‌ها صادر می‌شود.

تصمیم هیئت بدوی و استیناف برای صدور مجوز حرفه ای قطعی است 

عضو سابق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای گفت: بر اساس ماده ۵۸ اساسنامه فدراسیون فوتبال،  مسئولیت صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها  بر عهده ۲ هئیت بدوی و استیناف است که از ارکان فدراسیون هستند. تصمیم هیئت های  بدوی و استیناف درباره شرایط تیم‌ها برای کسب مجوز حرفه‌ای قطعی است و اگر تیم‌ها اعتراضی دارند باید به دادگاه بین‌المللی ورزش مراجعه کنند. البته اعضای هیئت بدوی هم نمی‌توانند دخالت کنند، بلکه بر اساس آئین نامه‌ای که وجود دارد باید نظارت کنند که باشگاه‌ها این شرایط را دارند یا نه.

اولیایی درباره مهلت ارسال مدارک مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها گفت: باشگاه‌ها باید مدارک خود را در اردیبهشت ماه ارسال کنند و تا خرداد ماه فرصت دارند تا مدارک خود بفرستند.

مشکل VAR برای دریافت مجوز حرفه ای سرخابی ها وجود دارد 

او درباره اینکه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با این شرایط می‌توانند مجوز حرفه‌ای بگیرند، بیان کرد: این موضوع قابل پیش بینی نیست. واقعیت این است که آئین نامه صدور مجوز حرفه‌ای به  مدیران باشگاه‌ها ابلاغ شده و اجرای آئین نامه مهم است. البته مشکل سیستم کمک داور ویدیویی var را داریم و اولین مسئله استفاده از کمک داور ویدئویی است که در اختیار وزیر ورزش است؛ استقلال و پرسپولیس، ورزشگاه آزادی را به عنوان میزبان بازی هایشان در آسیا معرفی می‌کنند و این ورزشگاه متعلق به وزارت ورزش است. شرکت توسعه و تجهیز که زیر نظر وزارت ورزش است مالک این استادیوم است و باید var را نصب کند. به هر حال این موضوع اراده عمومی می‌خواهد.

بعید است اسناد غیر واقعی برای دریافت مجوز حرفه ای ارسال شود 

اولیایی درباره اینکه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دارای پرونده‌های حقوقی زیادی هستند، گفت: احکام صادر شده برمبنای اساسنامه تعیین تکلیف می‌شود. به نظرم بعید است که اسناد غیر واقعی برای صدور مجوز حرفه‌ای ارسال شود، چون فدراسیون فوتبال هم در خطر است و دقت عمل بالا صورت می‌دهد تا محروم نشوند.

مالکیت مشترک سرخابی ها با اجرای سند تحول دولت حل می شود 

عضو سابق کمیته مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها درباره اینکه سرخابی‌ها با مشکل مالکیت مواجه هستند، گفت:. یکی از مشکلات این ۲ باشگاه مالکیت مشترک است و راهکار این مشکل در سند تحول دولت وجود دارد. 

آقایان همچنان بر تصمیم غلط خود اصرار دارند 

او درباره اینکه ارزش سهام سرخابی‌ها در فرابورس کاهش یافته است، گفت: آقایان تصمیم  غلطی را به عنوان افزایش سرمایه گرفتند  و اصرار به انجام آن را  دارند. گوش شنوا هم وجود ندارد و با کار درست این اشتباه اصلاح می‌شود. ۱۰ درصد را به هواداران فروختند، قرار بود این پول سرمایه‌گذاری شود و درصد کمی از آن بدهی‌ها پرداخت شود، اما همه آن هزینه شده است و بدهکاری زیادی در زمان آجرلو ایجاد شده است.

سهام سرخابی ها سودآور نیست 

اولیایی افزود: نوع واگذاری سهام سرخابی‌ها اشتباه است. راهکار سند تحول دولت کارشناسی است. سهامدار به نیت سود سهام سرخابی‌ها را خریداری می‌کند، اما این ۲ باشگاه بدهکارند و ارزش سهامشان سقوط کرده و سودآور نیست. سهامدار مهم نیست، اما همین هواداران این ۲ باشگاه سهامدار هستند.

او در پایان گفت: اکنون وضعیت اخذ مجوز حرفه‌ای مهیا نیست، بلکه آقایان باید شرایط را به وجود بیاورند و آن هم براساس انجام اصلاحات و نه از راه نفوذ و دادن وعده‌های توخالی باید صورت بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
برای اطلاع خودم میپرسم، شما در مورد کدوم فوتبال صحبت میکنید ، مگه ایران فوتبال داره؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
به درک این فوتبال مفت هم نمی ارزه همون بهتر که تعلیق بشه حیف پول بیت المال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
سلام سلام ،

اما معین :
برنامه تبلیغات انتخاباتش در رسانه ملی ببینید :
دختران مهمان آن برنامه به معنای تمام کلمه
بی حجاب بودند


پیمان اشراقی.
آخرین اخبار