بستری بیش از ۴۲ هزار بیمار کرونایی در مراکز درمانی رشت

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان از بستری بیش از ۴۲ هزار بیمار کرونایی از ابتدای بحران کرونا ویروس تا کنون در مراکز درمانی رشت خبر داد.

حمیدرضا امام پناهی نماینده عالی دولت در مرکز گیلان در جلسه امروز (دوشنبه ۳ بهمن) در ستاد کرونا شهرستان رشت ضمن تبریک فرا رسیدن ماه پربرکت رجب و ولادت حضرت امام محمد باقر (ع) اظهار کرد: تجربه کادر درمان، همکاری مردم و تصمیمات کارشناسی و سیاست‌گذاری‌های بهداشتی ستاد کرونا رشت، اهمیت بسیاری در پیشگیری از گسترش سویه‌های جدید کرونا دارد.

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان با بیان اینکه برای جلوگیری از تلفات ناشی از کرونا توجه به رعایت موارد توصیه شده بهداشتی، تکمیل واکسیناسیون و استمرار بازرسی‌های بهداشتی از مراکز صنفی الزامی است، گفت: تنها در مدت یک ماه گذشته، تعداد ۱۲ هزار و ۴۷۳ بازدید توسط واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان از واحد‌های صنفی صورت پذیرفته که منجر به صدور ۱۱۵ اخطار و پلمپ ۱۲ واحد متخلف گردیده است.

امام پناهی با تقدیر از تلاش‌های کادر درمانی در کنترل شدت همه گیری و کاهش آمار ابتلا و بستری‌های ناشی از سویه جدید کرونا، افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون، شاهد بستری ۴۲ هزار و ۶۱۴ نفر از همشهریان در واحد‌های درمانی شهرستان و متأسفانه جان باختن ۴ هزار و ۸۴۹ نفر از این عزیزان بوده ایم.

فرماندار رشت با اشاره به این مطلب که ابتلا هر یک از شهروندان به ویروس کرونا سلامت چندین نفر را به خطر انداخته و در صورت وجود بیماری‌های زمینه‌ای ممکن است منجر به تهدید جان افراد شود، اضافه کرد: رعایت نکات بهداشتی و پوشیدن ماسک بخصوص در اماکن با ازدحام بالا، نقش موثری در حفظ سلامت عمومی دارد.

  • وی با بیان این نکته که وضعیت کنونی انتشار کرونا در جهان، مناطق درگیر با آن و مقایسه میزان تلفات کرونایی کشورمان با اروپا و آمریکا، مهمترین سند توانمندی کادر درمانی کشور و کارآیی و اثربخشی واکسن‌های تولید داخل می‌باشد، افزود: کادر درمان و محققان پزشکی کشورمان، در میدان عمل، پاسخ ادعا و شبهه افکنی‌های آمریکا و اروپا را داده اند.
برچسب ها: کرونا ، مراکز درمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.