خسارت‌های سرما در دست بررسی/حفظ شبکه گاز خانگی با کار جهادی میسر شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: خسارت سرمازدگی در خراسان‌جنوبی هنوز برآورد نشده و بعد از بررسی‌های دقیق اعلام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی در مورد خسارت‌های ناشی از برودت هوا و افت فشار گاز برای اصناف و واحد‌های صنعتی گفت: با توجه به سردی هوا ما واقعاً با یک بحران رو به رو بودیم و اولویت برای ما تأمین گاز خانگی بود.

وی افزود:قطع نشدن و پایدار نگه داشتن گاز در بخش خانگی خراسان جنوبی با کار جهادی و شبانه روزی کارشناسان و مهندسان در شرکت گاز میسر  شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: البته بسیاری از اصناف و واحد‌های صنعتی دچار مشکل شدند.

واحد‌های صنعتی باید سوخت جایگزین داشته باشند

آخوندی با تأکید بر اینکه طبق قوانین واحد‌های صنعتی ملزم به استفاده از سوخت جایگزین در فصل زمستان هستند، بیان‌کرد: واحد‌های صنعتی باید از قبل به فکر مشعل گازوئیل سوز برای این ایام می‌بودند.

وی ادامه‌داد: این برودت هوا و افت فشار گاز یک مانور هم محسوب شد تا بدانیم چقدر برای شرایط سخت در فصل زمستان آمادگی داریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بار‌ها به واحد‌های صنعتی و … در فصل تابستان هشدار داده است که به فکر سوخت زمستانی خود باشید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در مورد برخی از اصناف، چون رستوران‌ها، غذا آماده‌ها و شیرینی فروشی‌ها که به دلایلی امکان استفاده از سوخت جایگزین را ندارند، افزود: این قبیل اصناف نیز برای سوخت زمستانی باید چند کپسول گاز مایع ذخیره می‌داشتند.

آخوندی ادامه‌داد: در حال حاضر حدود ۷۳ درصد از مرغداری‌ها و گلخانه‌های موجود در خراسان جنوبی از سوخت گازوئیل به عنوان سوخت جایگزین استفاده می‌کنند.

وی افزود: در مورد خسارت‌ها نیز بسیاری از بخش‌ها، چون مرغداری‌ها باید بیمه شده باشند تا در چنین شرایطی بیمه جبران خسارت کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: البته استاندار خراسان جنوبی تأکید کرده‌اند که بر حسب وظیفه انسانی در حوزه مالیات و تسهیلات حمایت‌هایی از واحد‌های آسیب دیده صورت خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار