مدودف: جهان در آستانه جنگ جهانی سوم است

معاون شورای امنیت ملی روسیه و مرد شماره دو این کشور هشدار داد جهان در آستانه جنگ جهانی سوم قرار داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه هشدار داد جهان در آستانه نزدیک شدن به تهدید آغاز جنگ جهانی سوم است.

مدودف افزود: عملیات ویژه نظامی در اوکراین، اقدامی ضروری بود که در پاسخ به تجاوزات آمریکا و کشور‌های اقماری آن انجام شد.

او پیشتر بار‌ها تهدید‌هایی به استفاده از سلاح‌های تاکتیکی زرادخانه‌های روسیه کرده و در تهدیدی خطاب به آمریکا اعلام کرد«اجازه دهید ناو روسیه در ۱۰۰ مایلی ساحل، نزدیک‌تر به رودخانه پوتوماک باشد، موشک زیرکون با برد هزار کیلومتر با مافوق صوت ۹ ماخ و توانایی استفاده از هر محموله با تضمین غلبه بر هرگونه دفاع موشکی است.» گفتنی است رودخانه پوتوماک از واشنگتن دی سی در آمریکا عبور می‌کند.

پیش از این «ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر لهستان ادعا کرد که آلمان و سایر کشور‌های ناتو باید گام بردارند و تسلیحات بیشتری به کی‌یف بفرستند تا از جنگ جهانی سوم بالقوه جلوگیری کنند. این درحالی است که مقامات روسی نیز تاکید کرد در صورتی که در جنگ اوکراین با شکست مواجه شوند جنگی تمام عیار شروع خواهد شد.

با این وجود «نوام چامسکی» پیش از این از روسیه و اوکراین خواست دست از جنگ برداشته و به صلح روی بیاورند زیرا از نظر او در صورت ادامه داشتن این جنگ، «سومین جنگ جهانی» از راه خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار