سامانه‌های بارشی برف و باران در راه زنجان است

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: سه سامانه بارشی برف و باران از هفته آینده وارد این استان می‌شود.

صونا صرفی رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: از هفته آینده دمای هوا در مناطق مختلف استان افزایش می یابد و با فعالیت سامانه های بارشی در مناطق گرمسیر همچون شهرستان طارم بارش باران و دیگر مناطق بارش برف را شاهد خواهیم بود.

وی یادآورشد: امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری برای مناطق مختلف استان پیش بینی شده که در ارتفاعات با مه آلودگی همراه است.

صرفی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی به خصوص گاز از سوی هم استانی ها اظهار کرد: دمای هوا در شهر زنجان هم اکنون منفی ۱۱ درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

وی با بیان میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان منفی ۱۱ و پنج درجه، خرمدره منفی ۱۰ و ۲ درجه، ابهر منفی ۱۲ و چهار درجه، آببر صفر و ۹ درجه، سلطانیه منفی ۱۴ و ۹ درجه، قیدار منفی ۱۱ و منفی یک درجه و ماهنشان منفی سه و پنج درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.