در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما غیرقانونی نبود

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: افزایش حداکثری ۳۰ رصد قیمت بلیت هواپیما طبق قانون آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما غیر قانونی نبوده است.

آقای مقصود اسعدی سامانی گفت: شرکت های هواپیمایی هیچ  اقدام غیر قانونی  انجام نداده اند و در سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما از جلسه شورای عالی هواپیمایی که با حضور مرحوم رستم قاسمی برگزار و به تصویب رسید، حتی در ستاد تنظیم بازار هم این موضوع بررسی و تصویب شد؛ بنابراین طبق همان مصوبه هم شرکت های هواپیمایی در چند روز گذشته نرخ های خود را حداکثر ۳۰ درصد افزایش داده اند.

به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، طبق ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم و ششم نرخ بلیت هواپیما آزاد سازی شده و تابع عرضه و تقاضاست و تخفیفات تکلیفی برای آنها اعمال نمی شود. طبق همین قانون هم شرکت های هواپیمایی  این اقدام را انجام دادند.

او می گوید: در جلسه شورای عالی هواپیمایی شرکت های هواپیمایی درخواست افزایش ۴۷ درصدی داده بودند، اما در آن جلسه افزایش ۳۰ درصدی مصوب شد. اما قول دادند که بعد از اربعین ابلاغ کنند که تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است و ما همچنان منتظر هستیم که این قانون ابلاغ شود.

سامانی گفت: بسیاری از شرکت های هواپیمایی با مشکلاتی از جمله کمبود نقدینگی و افزایش ۳۰ درصدی هزینه های گمرکی قطعات‌ از جمله موتور هواپیما داشته ایم.  از سوی دیگر تورم جهانی و افزایش هزینه لاستیک هواپیما از ۱۲ هزار دلار به ۲۷ هزار دلار  برای شرکت های هواپیمایی زیان ده بوده است.

او گفت: بیش از ۵۰ درصد از ناوگان هوایی کشور زمین گیر هستند و همین امر باعث شده که حتی برخی از شرکت های هواپیمایی امکان تعمیر موتور خود را ندارند و بسیاری از شرکت ها با مشکلات بسیار زیادی روبرو خواهند شد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درپاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران  فروش بلیت چارتری و اقدام غیر قانونی این شرکت ها هم گفت: فروش بلیت چارتری  یکی از شیوه های فروش بلیت است و رویکردی در ارتباط با چارتر وجود می آید  چراکه شرکت های هواپیمایی چارتر و نیاز به پول کلان دارند و باید ارز تهیه کنند؛ بنابراین مجبور به فروش چارتری می شوند، اما در ایران رویکردی برای  چارتری وجود ندارند و باعث اختلاف در فروش می شود بنابراین ما  در این بخش سقف تعیین کرده ایم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار