واکسیناسیون تب برفکی دام در خراسان جنوبی آغاز شد

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و سنگین در خراسان جنوبی آغاز شده است.

بخشی از شروع مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و سنگین در خراسان جنوبی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی علائمی، چون ایجاد زخم‌های شدید در دهان و لثه، کاهش وزن دام و کاهش شیردهی داشته و موجب بروز خسارات اقتصادی فراوانی می‌شود، بیان کرد: در این مرحله حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک و ۲۸ هزار دام سنگین مایه‌کوبی می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: دامپزشکی برای حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و پیشگیری از خسارت‌های وارده به دامداران هر شش ماه یک بار طرح واکسیناسیون تب برفکی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام‌ها و رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی - قرنطینه‌ای در دامداری‌ها از مؤثرترین راه‌های پیشگیری از بیماری است، گفت: بیماری تب برفکی به عنوان یکی از بیماری‌های ویروسی فوق‌العاده واگیر دام بوده که در صورت وقوع و اپیدمی خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران و تولیدکنندگان وارد می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه و مایه‌کوبی دام‌های در واحد‌های صنعتی بیان کرد: صاحبان این واحد‌ها جهت پیشگیری از شیوع بیماری و حراست از سرمایه‌های دامی خودشان با همکاری مراکز مایه‌کوبی بخش خصوصی، نسبت به واکسیناسیون دام‌ها اقدام کنند.

بخشی گفت: از همه دامداران خواست داریم برای اجرای هرچه بهتر طرح و پوشش مناسب مایه‌کوبی در استان با اکیپ‌های مایه‌کوبی دولتی و خصوص نهایت همکاری را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار