افزایش ۱۰ درصدی پستانداران شاخص استان خراسان جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از اعلام نتایج سرشماری پاییزه پستانداران شاخص درمناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی خبر داد.

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: سرشماری پستانداران یکی از راه‌های پایش جمعیت حیات وحش و نرخ زاد و ولد در استان، مدیریت زیستگاه‌ها و برنامه ریزی جهت توزیع آب و علوفه در مناطق به شمار می‌رود.

او افزود: آگاهی از جمعیت و پراکندگی حیات وحش تاثیر بسزایی در نحوه حفاظت از زیستگاه‌ها و جلوگیری از انجام تخلفات داشته و در مدیریت جمعیت‌های حیات وحش، کمک شایانی به حفاظت محیط زیست می‌کند.

حاتمی بیان کرد: بدین منظور هرساله سرشماری پستانداران در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان انجام می‌شود و سرشماری امسال طبق فرم زمان بندی توسط این اداره کل از آبان و طی مدت دو ماه انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی به افزایش ۱۰ درصدی جمعیت پستانداران شاخص استان نسبت به پارسال اشاره و ادامه داد: بر اساس سرشماری انجا م شده در مناطق تحت مدیریت سطح استان دو هزار و ۵۵۳ راس کل و بز، چهار هزار و ۳۲۰ راس قوچ و میش، ۴۵۹ راس آهو و ۵۵۶ راس جبیر سرشماری شدند.

او عنوان کرد: زاد ولد، حفاظت و کنترل بیماری‌ها در مناطق و همچنین‌تر سالی در برخی از مناطق مورد سرشماری نسبت به پارسال از عوامل مهم در افزایش رشد جمعیت وحوش در مناطق سطح استان است.

حاتمی گفت: لازم به ذکر است در ۱۵ منطقه (حفاظت شده، پناه گاه حیات وحش و شکار ممنوع)، گونه‌های شاخص پستانداران سرشماری انجام شده بود.

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.