دفاع وزیر خارجه هلند از اهانت شهروند افراطگرای این کشور به قرآن

وزیر خارجه هلند از فرد افراطی که روز گذشته قرآن کریم را در این کشور پاره کرده بود، دفاع کرد.

«ووبکه هوکسترا» وزیر امور خارجه هلند، از اقدام غیرانسانی رئیس یک گروه افراطی در پاره کردن یک نسخه از قرآن کریم مقابل ساختمان پارلمان ملی این کشور دفاع کرد و مدعی شد که آزادی بیان یک ارزش مهم است و این آزادی در مورد آرای نفرت‌انگیز نیز صدق می‌کند.

طبق گزارش روسیا الیوم، هوکسترا مدعی شد که جنبه تحریک‌آمیز و توهین‌آمیز چنین اقداماتی را درک می‌کند، اما به نظر او آزادی بیان یک ارزش مهم است و این آزادی در مورد عقاید نفرت‌انگیز نیز صدق می‌کند.

دو روز پیش، «ادوین واگنسفلد» رهبرگروه افراطی و ضد اسلامی PEGIDA، تحت حمایت پلیس لاهه، چند روز پس از سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم در سوئد، یک نسخه از قرآن کریم را پاره و از آن با عنوان آزادی بیان مجاز در کشورش یاد کرد.

شنبه گذشته نیز، «رامسوس پالودان» افراطی سوئدی-دانمارکی، تحت حمایت پلیس و در حضور گسترده رسانه‌ها، یک جلد از کلام الله مجید را مقابل سفارت ترکیه در استکهلم سوزاند.

این اقدام که تحت حمایت دولت سوئد به بهانه آزادی بیان انجام شده بود، خشم صد‌ها میلیون مسلمان را در سراسر جهان برانگیخته است و کشور‌های اسلامی ضمن محکومیت آن از دولت سوئد خواسته‌اند تا مانع اینگونه اقدامات غیرانسانی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۴:۲۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
این چنین اقدامی فقط محکوم به اعدام و مرگ است و توهین کننده به قرآن کریم هر کس و هرجا باشد نباید در امان بماند و این وظیفه مسلمانان است که او را تنبیه کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
آمار حرام زادگی در اروپا بیشتر از 70 درصد است
و حتی ازدواج با محارم آزاد اعلام شده
آخرین اخبار