نکات انسیه خزعلی درباره دستاورد‌های کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در رشته توئیتی به دستاورد‌های کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار پرداخت.

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌ جمهور در رشته توئیتی نوشت: مهمانان کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار را بدرقه کردیم. اکثر آنان یک تا سه روز و تعداد کمی بیش از سه روز در ایران ماندند و با وجود کوتاهی زمان، همگی تحت تاثیر بازدید از پیشرفت‌ها و دستاورد‌های بانوان توانمند ایرانی بودند.

اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت کنگره:

۱. معرفی و تبیین دستاورد‌های زنان ایران

۲. ایجاد رویکرد چندجانبه‌گرایی در سطح بین‌الملل پیرامون مسائل زنان

۳. برقراری تبادل اقتصادی جهت صادرات محصولات بانوان

۴. برنامه‌ریزی بلند مدت برای تعامل و هم‌افزایی میان

از جمله دستاورد‌های کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار:

۱. آشنایی زنان جهان با دستاورد‌های زنان ایران و بازدید از شرکت‌های دانش بنیان تحت مدیریت بانوان ایرانی که زمینه انتقال فناوری و صادرات محصول را با برخی کشور‌ها فراهم نمود.

۲. تشکیل اتحادیه بین‌المللی زنان تاثیرگذار و ایجاد دبیرخانه اتحادیه در ج. ا. ا

۳. توافق بر برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی خاص بانوان در حیطه‌های گوناگون اعم از ورزشی، هنری، فرهنگی، علمی و... جشنواره‌های آغازین این بخش در حوزه‌های ورزش بانوان و فیلم زنان بزودی برگزار خواهد شد.

۴. تاسیس صندوق نوآوری و شکوفایی در سطح بین‌المللی برای حمایت از شرکت‌های نوپا و فعالیت‌های علمی بانوان نخبه (اولین تودیع در این صندوق توسط سه منتخب خارجی این کنگره انجام گرفت که جوایز خود را به این صندوق اهدا کردند).

۵. توسعه فعالیت کارگروه زنان، سلامت و امنیت که پیشنهاد اولیه آن سال گذشته از سوی ایران مطرح و مورد استقبال بانوان کشور‌ها قرار گرفت. این گروه به مبارزه با فساد در اشکال مختلف مالی، اداری و اخلاقی اهتمام دارد.

۶. ایجاد بازارچه مشترک مجازی برای تبادل محصولات بانوان در سراسر جهان با حمایت گمرک کشور‌های متعامل

۷. توافق برای اختصاص مکان فیزیکی جهت ایجاد بازارچه‌های دوجانبه خاص محصولات بانوان در کشور‌های طرف تفاهم.

۸. تشکیل سازمان بین‌المللی مردم‌نهاد دیده‌بان حقوق زنان جهت رصد مشکلات زنان بدون رویکرد سیاسی و تعاملات سوگیرانه اقتصادی و اجتماعی برای بهبود وضعیت زنان

۹. برقراری ارتباط دوجانبه وزرای زن شرکت‌کننده در کنگره با همتایان خود در وزارت‌خانه‌های مختلف ایران مانند وزارت ارشاد، صمت، نیرو، کشور و ... و عقد قرارداد، تفاهمنامه یا بررسی پیشنهاد طرح‌های دوجانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی

۱۰. حمایت از ارتقای سطح دانشِ بانوان در سراسر جهان با ایجاد سامانه رصد آموزش بانوان و حمایت ویژه از بانوان افغانستانی و اعلام پشتیبانی مادی و معنوی بانوان تاثیرگذار برای ادامه تحصیل این بانوان در ایران.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
الان ااین همه بودجه را به هدر دادید کار بزرگی کردید؟
نتیجه عملی نشست چی بود ؟هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
ایشالا این پول بیت المال از حلقومشون بیاد بیرون.چرا این پولا رو نریختید ب حساب زنان سرپرست خانوار یا بزارید برای کارهای تولیدی.
آخرین اخبار