با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

دویست و بیستمین مدرسه برکت در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

مدرسه برکت شهید "احمد باجی زائی" شهرستان زرآباد به عنوان دویست و بیستمین مدرسه برکت در سیستان و بلوچستان با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

میثم لک زایی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان روز سه‌شنبه در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این طرح آموزشی در روستای دودر شهرستان زرآباد قرار دارد که همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان به صورت ویدیو کنفرانسی افتتاح شد.

میثم لک زایی بیان کرد: با افتتاح این طرح آموزشی بیش‌از ۱۸۰ نفر دانش آموز از فضای آموزشی استاندارد در این منطقه برخوردار شدند.

وی زیربنای این مدرسه را ۵۴۰ مترمربع عنوان کرد و ادامه داد: این طرح با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال توسط بنیاد برکت و با مشارکت اداره‌کل نوسازی مدارس ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از همکاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خصوص احداث مدارس در این استان افزود: این بنیاد در سال‌های گذشته ۲۲۰ طرح مدرسه سازی را در نقاط مختلف استان با بیش‌از یک‌هزار کلاس درس با اعتبار بیش‌از ۹۱ میلیارد تومان ساخته است.

وی بیان کرد: هم‌اینک بنیاد برکت ۱۷ طرح با تعداد ۹۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان در حال ساخت دارد.

لک زایی در خصوص میزان سرانه فضای آموزشی سیستان و بلوچستان، گفت: با همکاری خیرین نیک اندیش، نهادهای انقلابی و دولت و فعالیت جهادی همکاران ما در این اداره‌کل، فضای آموزشی استان به ۳.۸۱ رسیده که همچنان با میانگین سرانه آموزشی کشور ۵.۲۲ فاصله دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار