کنسرسیوم عسل همدان تشکیل می‌شود

دبیر مرکز جهانی طب سینایی گفت: دنبال تشکیل کنسرسیوم عسل به منظور هم‌افزایی بین تولیدکنندگان این ماده غذایی و دارویی هستیم.

محمد صیفی کار از تشکیل کنسرسیوم عسل در این شهر خبر داد و افزود: تشکیل انجمن عسل و فعالیت اعضای آن در زیر یک پرچم و با یک نام بازرگانی واحد به منظور هم‌افزایی بین تولید‌کنندگان عسل مورد توجه است.

او افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه گیاهان دارویی پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم گیاهان دارویی، دارو‌های گیاهی و تولیدکننده‌های مواد بهداشتی با پایه گیاهان داریی از اهداف مرکز است.

دبیر مرکز جهانی طب سینوی با بیان اینکه تعامل همه‌جانبه و تلاش به منظور ایجاد این ائتلاف باعث کیفیت عسل استان و به تبع همراهی مردم با این تولیدکنندگان می‌شود گفت: یک صدایی تولیدکنندگان عسل زیر پرچم کنسرسیوم، تسهیل در شنیده شدن مطالباتشان از سوی مسئولان را به دنبال دارد.

صیفی کار با اشاره به مرغوبیت عسل همدان و وجود ظرفیت‌ها در تولید عسل و فرآورده‌های آن گفت: هر سال خرداد ماه تا پایان شهریورماه ۵۰۰ هزار کلنی از نقاط مختلف کشور به شهر فیروزان شهرستان نهاوند برای استفاده زنبور‌ها از گل گیاه دارویی گشنیز برده می‌شود که این تعداد کلنی برابر با جمعیت شب شهر همدان است.

او با بیان اینکه اراده اجلاسیه برای ساخت مستندی از حضور این کلنی‌ها جدی است که این اتفاق نخستین بار در استان رقم می‌خورد در ادامه از برگزاری نمایشگاه عسل طی اسفندماه امسال خبر داد و گفت: این نمایشگاه به صورت تخصصی از عسل و فرآورده‌های آن دو بار در سال برگزار می‌شود.

عبدالحمید قدرتی؛ مدیرعامل اتحادیه زنبورداران همدان نیز از وجود ظرفیت‌های فراوان و مغفول در حوزه عسل طبیعی همدان سخن گفت و افزود: عسل مرغوب و کاملا طبیعی تولید شده همدان متاسفانه از شهر خارج می‌شود و با برند‌های دیگر به سفره مردم شهر باز می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.