سه تیراندازی جمعی طی سه روز پیاپی در آمریکا

با شروع سال جدید میلادی تقریباً ۷۰ نفر جان خود را در تیراندازی‌های جمعی در آمریکا از دست داده اند.

شبکه «سی ان ان» گزارش داد در حالی که فقط سه هفته از سال ۲۰۲۳ گذشته است، تقریباً ۷۰ نفر جان خود را در تیراندازی‌های جمعی در آمریکا از دست داده اند. به گفته‌ی این شبکه، وقوع سه تیراندازی جمعی طی سه روز، نشانگر یک بحران آمریکایی است.

کالیفرنیا فقط در سه روز، شاهد سه تیراندازی جمعی بوده است. در مجموع در سراسر آمریکا، تقریباً ۴۰ تیراندازی جمعی در سال ۲۰۲۳ رخ داده است. این در حالی است که فقط سه هفته از سال جاری گذشته است. تا به امروز، تقریباً ۷۰ نفر بر اثر تیراندازی‌های جمعی کشته شده اند.

براساس گزارش سی ان ان، این ماه مرگبار در حالی شکل گرفته است که در سال ۲۰۲۲، ۶۴۷ مورد تیراندازی جمعی رخ داده است که این رقم نشانگر افزایشی قابل توجه در مقایسه با پنج شش سال گذشته است. در یکی از این تیراندازی‌های جمعی، قربانیان دانش آموزان کلاس چهارمی بودند که در داخل کلاس درس هدف قرار گرفتند.

تقریباً ۴۰۰ میلیون اسلحه با مالکیت خصوصی در آمریکا وجود دارد. به عبارت دیگر، در ازای هر ۱۰۰ فرد آمریکایی، ۱۲۰ اسلحه وجود دارد. در هیچ کشور دیگری تعداد اسلحه‌های غیرنظامی بیشتر از افراد آن نیست.

در سال ۲۰۱۹، تعداد آمریکایی‌ها که بر اثر خشونت مسلحانه کشته شدند، هجده برابر میانگین کشور‌های توسعه یافته بود. آمریکا تنها کشور توسعه یافته‌ای است که طی دو دهه‌ی گذشته، هر سال در آن تیراندازی جمعی رخ داده است. فقط در سال گذشته، ۶۴۷ تیراندازی جمعی رخ داده است. سی ان ان در پایان تاکید کرد آمریکا در این خصوص با یک بحران روبروست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار