هواشناسی بوشهر از تداوم فعالیت سامانه بارشی به‌ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی استان خبر داد.

هادی سالاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با فعالیت سامانه بارشی در استان، مردم جنوب و مرکز استان شاهد بارندگی‌هایی طی دیروز و دیشب بودند که بیشتر باران تا صبح امروز در شهر دوراهک شهرستان دیر به میزان ۲۰.۵ میلیتر ثبت شده است.
 
هادی سالاری افزود: همچنین در آبدان ۱۶.۵، جم  ۱۵، حناشور (دشتی) ۱۲، کنگان  ۱۱، بردستان (دیر) ۱۰، بوشکان (دشتستان) ۸، لمبدان (دیر) ۶ و بردخون (دیر) ۵ میلیمتر باران ثبت شد.
 
وی گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اوایل وقت جمعه، در برخی ساعت‌ها وقوع بارش‌های پراکنده و رگبار باران و رعدوبرق در سطح استان پیش‌بینی می‌شود. کارشناس هواشناسی بوشهر افزود: در این مدت به‌دلیل افزایش سرعت وزش باد روی دریا، بخش‌های مرکزی و جنوبی خلیج فارس در ساعت‌هایی متلاطم خواهد بود.
 
کارشناس هواشناسی بوشهر از طوفانی شدن دریا با خروج سامانه بارشی از استان خبر داد و افزود: از ظهر روز جمعه تا روز یک‌شنبه با شدت‌گرفتن وزش باد‌های به‌نسبت شدید تا شدید شمالی، سواحل استان و خلیج فارس به‌خصوص مناطق مرکزی و جنوبی مواج و متلاطم خواهد شد.
 
وی جهت وزش باد را تا فردا متغیر با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و در نواحی جنوبی و مرکزی بیشتر شمال شرقی تا جنوب شرقی، در برخی ساعت‌ها ۱۲ تا ۳۶ گاهی تا بیش از ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرد.
 
سالاری ادامه داد: ارتفاع موج دریا هم ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی و مرکزی در برخی ساعت‌ها ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.
 
به گفته کارشناس هواشناسی بوشهر فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۰۸ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۱۱:۲۰، جزر دوم ساعت ۱۶:۴۲ و مد دوم ساعت ۲۲:۳۳ دقیقه است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.