راه اندازی سامانه معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی

سامانه معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی با حضور رئیس سازمان سینمایی راه‌اندازی شد.

آیین رونمایی از سامانه معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی با حضور رئیس سازمان سینمایی و جمعی از مدیران و معاونین سازمان، دیروز (۴بهمن‌ماه) در سازمان سینمایی برگزار شد.

در این مراسم محمد خزاعی با اشاره به لزوم بهره‌مندی از سامانه‌های مرجع محور در حوزه‌های کلان سینما گفت: راه‌اندازی چنین سامانه‌هایی می‌تواند منبعی غنی، کارآمد، به روز و قابل دسترس برای عموم پژوهشگران حوزه سینما باشد که در نهایت منجر به رشد، ارتقا وبهبود سینما کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان سینمایی با توضیح اینکه این سامانه می‌تواند به معرفی و شناخت هر چه بیشتر وجوه مختلف سینما از جمله شهرک‌های سینمایی کمک کند، عنوان کرد: چنین سامانه‌هایی باید به مرجعی مطمئن در شناخت و آشنایی هرچه بیشتر با حوزه‌های مختلف سینما و فیلمسازی تبدیل شوند.

قادر آشنا معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی نیز با اشاره به اهمیت این سامانه برای خانواده سینما و علاقمندان این حوزه گفت: بزرگترین ویژگی این سامانه، اقدام به معرفی آموزشگاه‌های مجاز است و از این پس خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به این سامانه از مجاز و یا غیر مجاز بودن آموزشگاه‌های آزاد سینمایی اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: این سامانه جدید، متشکل از بخش‌های مختلفی، چون بانک‌های اطلاعاتی بوده و با رویکرد «کاربر محور» و «داده محور» شروع به کار کرده است.

آشنا ادامه داد: در بانک پژوهش کلیه پژوهش‌های صورت گرفته در سازمان سینمایی از سال ۱۳۹۵ تاکنون بارگذاری شده است و امکان بهره‌برداری دائم و رایگان از آن برای همه پژوهشگران حوزه‌های مرتبط با سینما فراهم شده است ، همچنین عنوان «بانک پژوهشگران»، رزومه و پژوهش‌های انجام شده توسط پژوهشگران این حوزه را شامل و اطلاعات مربوط به آن برای درخواست کنندگان به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی ادامه داد: ارائه آمار فروش سینمایی کشور در برهه‌های مختلف، از دیگر بخش‌های این سامانه است که با اطلاعات به‌روز شده و با ارائه آمار‌ها به صورت ماهانه، سالانه و ده‌ساله قابل دسترس و بهره‌برداری است.

گفتنی است علیرضا اسماعیلی مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی، محمدرضا فرجی مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت و فناوری‌های سینمایی، سید مهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مهدی آذرپندار مدیرعامل سینمای جوانان ایران و محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش نیز در این مراسم حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار