هشدار بیل گیتس درباره یک همه‌گیری بدتر از کووید ۱۹

بیل گیتس، یکی از ثروتمندترین مردان جهان ضمن هشدار درباره شیوع یک پاندمی تاکید کرد باید به گونه‌ای عمل کرد که این عفونت جهانی نشود.

بنیانگذار شرکت مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد جهان به تازگی به استرالیا هشدار داده است که خود را برای همه‌گیری بعدی آماده کند؛ چرا که همه‌گیری بعدی می‌تواند ساخته دست بشر و بسیار بدتر از کووید ۱۹ باشد.

گیتس اخیرا به موسسه اندیشکده «Lowy» در سیدنی گفت: رهبران سیاسی باید اختلافات خود را کنار بگذارند و برای آماده شدن برای ویروس بعدی با یکدیگر همکاری کنند.

وی از رهبران جهان خواست همکاری جهانی بیشتری داشته باشند و از آن‌ها درخواست کرد که با نگاه به همه‌گیری کووید ۱۹ به عنوان نمونه‌ای از این که اگر با یکدیگر همکاری کنند، می‌توانند در پیشگری از یک پاندمی بزرگ عملکرد خوبی داشته باشند، با هم بیشتر همکاری کنند.

بنیانگذار شرکت بزرگ مایکروسافت گفت: هزینه اقتصادی آمادگی برای دوره بعدی را با هزینه کووید مقایسه کنید. در این پاندمی، کرونا ۱۰ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی ضرر زد. در این همه‌گیری، ما آگاه نبودیم و ندانستیم که باید از ابزار، تمرین و ظرفیت جهانی برای آماده باش مانند زمان آتش‌سوزی یا زلزله استفاده کنیم.

او گفت: برخی از چیز‌هایی که مهم است این است که استرالیا و حدود هفت کشور دیگر در مراحل اولیه، فرایند تشخیص بیماری جمعیت را انجام دادند و سیاست‌های قرنطینه‌ای داشتند. این بدان معناست که شما سطح عفونت را در همان سال اول که واکسنی وجود نداشت پایین نگه داشتید.

بنیانگذار مایکروسافت گفت که برای مقابله با همه‌گیری‌های آینده به نظم بین‌المللی پایدار بر اساس اراده سیاسی متقابل نیاز است.

گیتس اظهار کرد: تنها چیزی که همچنان تا حدی برقرار است این است که ما یک ظرفیت جهانی در سطح منطقه‌ای و کشوری را خواهیم داشت که به این معنی است که وقتی یک تهدید (بیماری عفونی) مطرح می‌شود به گونه‌ای عمل کنیم که جهانی نشود. ما باید هر پنج سال یک بار تمرین جامعی را در سطح کشور و منطقه برای آمادگی همه‌گیری انجام دهیم و شما به یک گروه جهانی نیاز دارید که به همه کشور‌ها در خصوص عملکردشان امتیاز بدهد.

گیتس قول داده است که نیمی از دارایی خود را صرف امور خیر کند و تلاش کند تا برابری را در صنایع بهداشت، انرژی و آموزش ایجاد کند.

وی گفت: نظام سرمایه‌داری در توجه به برخی از این نیاز‌های افراد فقیر (صنایع بهداشت، انرژی و آموزش) با شکست عظیمی مواجه شده است. شما می‌توانید به معنای واقعی کلمه با ۱۰۰۰ دلار جان افراد را نجات دهید و چیزی در جهان وجود ندارد که به اندازه آن رضایتبخش باشد.

وی که یکی از ثروتمندترین افراد جهان است از تهدید ایالات متحده تحت رهبری دونالد ترامپ به خروج از سازمان بهداشت جهانی و قطع کمک‌های مالی انتقاد کرد.

گیتس از تقویت منابع به بدنه بین‌المللی بهداشت حمایت کرد.

او همچنین گفت که سیاست ایالات متحده و استرالیا در قبال چین باید به رویکرد سیاسی آشتی جویانه‌تر تبدیل شود تا همکاری بیشتری در مقابله با مشکلات عمده‌ای مانند گرمایش جهانی انجام شود.

وی در ادامه افزود: من ترقی چین را به عنوان یک پیروزی بزرگ برای جهان می‌بینم. ذهنیت فعلی ایالات متحده در برابر چین، نوعی ذهنیت باخت-باخت است. این می‌تواند خودشکوفایی به شیوه‌ای بسیار منفی باشد.

گیتس روز شنبه نیز با آنتونی آلبانیزی (Anthony Albanese) رهبر حزب کارگر استرالیا و سی و یکمین نخست‌وزیر استرالیا در سیدنی دیدار کرد تا در مورد گرمایش جهانی، سلامت و چالش‌های انرژی گفت و گو کند.

گیتس ماه فوریه سال ۲۰۲۱ نیز پیش‌بینی کرده بود پس از کرونا احتمالا دو فاجعه مرگبار دیگر رخ خواهد داد.

بیل گیتس که تقریبا هشت سال پیش به مردم درباره شیوع جهانی ناشی از یک ویروس تنفسی هشدار داده بود سال ۲۰۲۱ در مصاحبه‌ای که با دِرِک مولِر، مدیر کانال یوتیوب وریتاسیوم داشت، درباره دو فاجعه مرگبار دیگر که به اعتقاد او زندگی بشر را در آینده تهدید خواهند کرد صحبت کرد.

بیل گیتس با اشاره به پیش‌بینی قبلی خود درباره شیوع یک بیماری همه‌گیر گفت، پیش‌بینی می‌کند که گرمایش جهانی و بیوتروریسم می‌تواند فجایعی باشد که در آیند جهان با آن روبه‌رو خواهد شد.

در چهارم فوریه ۲۰۲۱، گیتس طی تماس تلفنی با درک مولر اظهار داشت که از پیشگویی خود احساس خوبی ندارد.

گیتس گفت: هیچ احساس خوبی درباره این که چنین چیزی را پیش‌بینی کردم، ندارم.

مولر همچنین از گیتس سوال کرد که چگونه دقیقاً شیوع جهانی یک ویروس را در سال ۲۰۱۵ پیش‌بینی کرده بود.

گیتس توضیح داد که با وجود ویروس‌های تنفسی بسیاری در جهان، شیوع یک بیماری همه‌گیر تنفسی اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: تعدادی ویروس تنفسی در جهان وجود دارد و هر از گاهی نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. بیماری‌های تنفسی بسیار ترسناک هستند، زیرا افراد ممکن است گرچه به آن مبتلا هستند در هواپیما و اتوبوس بروند و این بر خلاف برخی دیگر از بیماری‌ها مانند ابولا است که در صورت ابتلا و تا زمانی که ویروس در بدن فرد است و ممکن است افراد دیگر را آلوده کند، افراد مبتلا در بیمارستان بستری خواهند بود.

وقتی از گیتس در مورد این که چه فاجعه دیگری می‌تواند در آینده رخ دهد که بشر برای آن اماده نیست سوال شد وی گفت که می‌تواند دو مورد را ذکر کند و نگرانی‌های خود را درباره وقوع آن‌ها و نحوه مقابله بشر با آن‌ها ابراز کرد.

او گفت: یکی از آن حوادث گرمایش جهانی است. هر ساله میزان تلفات این رویداد ناگوار حتی بیشتر از تلفاتی است که ما در این بیماری همه‌گیر داشته‌ایم. وی گفت که احساس می‌کند درباره پیش‌بینی دیگرش به اندازه کافی صحبت نشده است و آن بیوتروریسم است. کسی که می‌خواهد صدمه بزند می‌تواند یک ویروس را مهندسی کند و این به معنی آنست که احتمال بروز این بیماری بیشتر از شیوع اپیدمی‌های طبیعی مانند شیوع بیماری فعلی است.

مولر همچنین از گیتس پرسید: آیا بشر به لطف درس‌هایی که در این شیوع آموخته است آیا قادر به جلوگیری از همه‌گیری بعدی خواهد بود؟ اما متأسفانه پاسخ وی خیر بود.

گیتس عنوان کرد: همه گیری‌های بیشتری وجود خواهد داشت. وی اظهار کرد که به اعتقاد او همه‌گیری دیگر نیز همچنان می‌تواند هرج و مرج ایجاد کند، اما امیدوار است که اگر مردم از این همه‌گیری آموخته و خود را سازگار کنند، اوضاع می‌تواند روند بهتری داشته باشد.

گیتس گفت: ما می‌توانیم آمادگی خود را افزایش دهیم؛ بنابراین اگر این کار را انجام دهیم میزان تلفات‌مان به اندازه تلفات کنونی ناشی از این بیماری نخواهد بود.

منبع: دیلی میل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
ای بی پدر حروم لقمه ، همه این بازیها رو از قبل طراحی کردن واسه مردم جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
ما منتظر بعدیش هستیم هیچ جا نمیریم همینجا هستیم
دیگه هر چی باشه از ویروس تورم که گریبان مردم ایران رو سالیان سال گرفته نیستش
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۲:۴۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
حتما این همه گیری ها ارتباطی با تلفن همراه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
این آقا اگه راست میگه به کارتن خوابهای کشورش کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
جواب کیتس درباره پیش بینی کرونا رو ببینید
کاملا جواب بیخود و الکی هست
مستند کووید که در همین سایت خبری سال گذشته منتشر شد اینو اثبات میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
Yjc
سال گذشته یه مستند در مورد کرونا در سایت منتشر کرده بودید،یه متخصص موضوع رو تحلیل کرد، مشخص و اثبات شده که کرونا ویروس ساخته شده است به وجود نیامده
این یارو حالا اومده میگه من نیمی از دارای هام رو صرف کمک کردن میکنم وقعا آدم نادانی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
این شیطان خودش دستش به خون آلوده است چه دلیلی داره که پیشبینی کنه از کجا خبر داره ؟
قبلا هم قبل از انتشار کرونا حرف زده بود و بقول خودش پیشبینی کرده بود
این خودش قاتل هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
خودش یکی از اسپانسرهای مالی برای کارهای کثیف آمریکاست ولی سعی دارد خودش را خیرخواه بشریت نشان دهد آمریکا دمل چرکینی است که عفونت رذالتهایش جهان را آلوده کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
قطعا بیل و همدستان کلنگش (صهیونیسم و استکبار) ازایجاد ویروس کرونا نتیجه دلخواه رو نگرفتن باز دست به کار شدن جمعیت جهان رو به شکل دیگه کاهش بدن، این خائن به صورت مستقیم خیلی از مردان و زنان آفریقا رو عقیم و نازا کرد،تا مثلا با کاهش جمعیت،فقرو گرسنگی مردم غارت زده افریقارو کم کنه، ولی پشت پرده ازبین بردن قدرت جمعیت این قاره شد
آخرین اخبار