اندروید ۱۴ قانون جدیدی برای نصب برنامه‌ها دارد

نسخه بعدی اندروید ممکن است در برخی شرایط از نصب برنامه های قدیمی و ارائه شده خارج از گوگل پلی توسط کاربران جلوگیری کند.

سایت ۹to۵Google تغییر کدی را کشف کرده است که نشان می‌دهد اندروید از نصب جانبی برنامه‌هایی که خارج از فروشگاه گوگل هستند و حداقل نسخه سیستم عامل را پشتیبانی نمی‌کنند، جلوگیری می‌کند.

این سیستم عامل در ابتدا نصب نرم افزار‌های قدیمی را متوقف می‌کند؛ اما انتظار می‌رود گوگل به تدریج این محدودیت را تسهیل کند.

هدف این مرحله افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی است.  

به گفته گوگل، سازندگان بدافزار نمی‌توانند تنها نسخه‌های قدیمی اندروید را برای فرار از تدابیر امنیتی در نسخه‌های جدیدتر هدف بگیرند.

گوگل در حال حاضر ملزم کرده است که اپلیکیشن‌ها در پلی استور، حداقل اندروید ۱۲ را هدف بگیرند؛ اما اندروید ۱۴ مانع تلاش برای نصب اپلیکیشن‌های قدیمی از طریق وب یا فروشگاه‌های برنامه دیگر خواهد شد.

اگر یک برنامه قدیمی وجود داشته باشد که شما مصمم به اجرای آن بر روی گوشی خود هستید، نیاز نیست ناامید شوید این به سازندگان سخت افزار بستگی دارد و هنوز راهی برای نصب برنامه‌ها وجود خواهد داشت. هدف سیاست جدید جلوگیری از نصب ناخواسته بدافزار توسط کاربران است و اگر یک برنامه قدیمی را در اندروید ۱۴ با این رویه آگاهانه دانلود کرده اید، احتمالاً دقیقاً می‌دانید که دارید چه می‌کنید.

شایان ذکر است که گوگل به هیچ وجه بارگیری جانبی (یعنی نصب آن‌ها خارج از فروشگاه Play) را محدود می‌کند.

برای برخی، این دلیلی برای خرید یک گوشی اندرویدی به جای آیفون است؛ زیرا شما می‌توانید برنامه‌هایی را که در فروشگاه رسمی موجود نیستند نصب کنید.

با این حال، تعجب آور نیست که گوگل محدودیت‌های شدیدی را اعمال می‌کند. به گفته NGadget، مسدود کردن برنامه‌های قدیمی به کار بدافزارها پایان نمی‌دهد، اما می‌تواند امنیت کلی پلتفرم را بیشتر کند.

منبع:24ae

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار