دستگیری ۹۱۲ قاچاقچی چوب فقط در ۱۰ ماه

۹۱۲ قاچاقچی چوب ۱۰ ماه گذشته در مازندران شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران منطقه ساری با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۷۳ پرونده قاچاق چوب ۱۰ ماه گذشته در مازندران تشکیل شد، گفت: ۹۱۲ قاچاقچی چوب در این مدت دستگیر و ۷۹۰ دستگاه خودرو که برای قاچاق چوب آلات جنگلی استفاده می‌شد توقیف شد.

او افزود: ۳۲۷ مترمکعب چوب آلات جنگلی قاچاق، یک هزار و ۴۴۸ استر هیزم و بیش از ۵ تن ذغال غیر مجاز از متخلفان کشف و ضبط شد.

سرهنگ ذکریایی تخریب جاده‌های جنگلی را از چالش‌های منابع طبیعی استان دانست و ادامه داد: کمبود اعتبار سبب شده است این جاده‌ها ترمیم و بازسازی نشود و تردد نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی را با مشکل مواجه کرده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران منطقه ساری وجود درختان شکسته افتاده در جنگل‌های استان را نیز چالش دیگر اعلام کرد و گفت: وجود این درختان در زمان آتش سوزی، مهار حریق را دشوار می‌کند و سبب سرایت آتش به درختان دیگر می‌شود

او افزود: ۴۰ فقره حریق ۱۰ ماه گذشته در عرصه‌های جنگلی محدوده اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری اتفاق افتاد و در دی ماه ۱۳۵ هکتار از اراضی جنگلی به صورت سطحی دچار حریق شد.

سرهنگ ذکریایی در خصوص پرونده‌های زمین خواری نیز گفت: ۹۵۱ پرونده مربوط به زمین خواری و مرتع داری در این مدت تشکیل و ۳۲۶ هکتار رفع تصرف شد.

او با اشاره به راه اندازی سامانه مانیتورینگ یگان حفاظت و نصب جی پی اس در همه خودرو‌های مورد استفاده این یگان، گفت: کنترل ۱۰۵ واحد نگهبانی و ایست و بازرسی‌ها بزودی با نصب دوربین از طریق این سامانه به صورت هوشمند خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.