تعطیلی پیونگ یانگ به دلیل گسترش بیماری تنفسی ناشناخته

مقامات کره شمالی پایتخت این کشور را به دلیل گسترش یک بیماری تنفسی ناشناخته تعطیل کرده‌اند.

یک بیماری ناشناخته تنفسی در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی در حال گسترش است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سفارت روسیه اعلام کرد مقامات کره شمالی به دلیل گسترش یک بیماری تنفسی ناشناخته در پیونگ یانگ، این شهر را به مدت ۵ روز تعطیل کرده اند.

این سفارتخانه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک با اعلام این خبر، افزود: مقامات پیونگ یانگ برای مقابله با این موضوع اقدام به اتخاذ یک دوره سیاست ضدهمه گیری سختگیرانه در شهر کرده اند. از سفارتخانه‌های خارجی در این شهر خواسته شده است که مانع از خروج کارکنان خود طی این پنج روز شوند.

مقامات بهداشتی کره شمالی از تمامی افراد خواسته اند درجه حرارت بدن خود را چهار بار در طول روز مورد سنجش قرار داده و این مسئله را از طریق تلفن به بیمارستان اطلاع دهند.

در بیانیه سفارت روسیه در کره شمالی هیچ اشاره‌ای به نام بیماری کرونا نشده است و معلوم نیست گسترش بیماری تنفسی خطرناکی که در پایتخت این کشور گزارش شده همان کووید- ۱۹ باشد.

گفتنی است از آنجا که کره شمالی با کشورهای زیادی رابطه ندارد و نیز سیاست بسته این کشور، هیچ آماری درباره همه گیری کرونا و نیز تلفات ناشی از آن در این کشور گزارش نشده است. مقامات این کشور در ابتدای همه گیری کووید-۱۹ مدعی بودند این بیماری تحت کنترل بوده و افراد زیادی به آن مبتلا نشده اند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار