نشانه‌هایی که از هک شدن دوربین گوشی خبر می‌دهند!

یک کارشناس امنیت سایبری نسبت به هک شدن دوربین وب‌کم یا گوشی هوشمند به منظور جاسوسی هشدار داده است.

Tove Marks عضو شرکت امنیت اطلاعات "VPN Overview" (VPN Overview) سه علامت اصلی را معرفی کرده که توسط آن‌ها می‌توانید تأیید کنید که آیا دوربین تلفن شما هک شده است یا خیر.

مارکس توضیح داد که مهاجم فقط باید یک قطعه کوچک از کد مخرب را برای دسترسی به دوربین‌ها نصب کند و کاربران ممکن است هرگز متوجه نشوند که مورد حمله قرار گرفته اند. او توصیه کرد که از پوشش دوربین استفاده و دائماً عملکرد دوربین خود را به روز کنند.

تماس هکر

اولین علامت هشدار، تماس یک هکر یا باج گیر با شما است که مارکس آن را "بدترین سناریو" می‌نامد. این تماس گیرندگان ادعا می‌کنند که عکس‌های حساسی از شما دارند که قصد دارند در صورت عدم پاسخگویی به خواسته‌هایشان، آن‌ها را به صورت آنلاین منتشر کنند.

نور دوربین

اگر نور دوربین را می‌بینید که چشمک می‌زند باید هشیار باشید، اکثر وب کم‌ها دارای یک چراغ کوچک در سمت چپ یا راست هستند که هنگام استفاده از وب کم روشن می‌شود. آیفون‌ها نشان می‌دهند که دوربین با یک نقطه سبز روی رابط در حال استفاده است.

مارکس می‌گوید اگر چراغ کوچک روی وب کم چشمک می‌زند، آگاه باشید که ممکن است شخصی از شما جاسوسی می‌کند.

برای کاربران گوشی‌های هوشمند، ممکن است در صورت مشاهده نماد روی صفحه و عدم استفاده از دوربین، دوربین هک شده باشد، اما ممکن است برنامه‌ای که در پس زمینه اجرا می‌شود باعث این مشکل شده باشد.

- چگونه از امنیت دوربین گوشی اطمینان حاصل کنیم

اگر می‌خواهید مطمئن شوید، همه برنامه‌های موجود در Task Manager خود را خاموش کنید. اگر چراغ همچنان روشن است، حتی اگر وب‌کم استفاده نمی‌شود، بهتر است یک اسکن بدافزار اجرا کنید تا مطمئن شوید دوربین شما به خطر نیفتاده است.

بدانید که حتی اگر چراغ خاموش باشد، ممکن است با یک وب کم هک شده سروکار داشته باشید. ممکن است هکر وب‌کم بتواند نور را خاموش کند، یا ممکن است خودتان آن را در تنظیمات خاموش کرده باشید.

باتری گوشی

اگر باتری دستگاه شما سریع‌تر از حد معمول تخلیه می‌شود، به این دلیل است که دوربین به دلیل روشن بودن مداوم برق مصرف می‌کند. مارکس می‌گوید: اگر از لپ‌تاپ یا تلفن هوشمندی استفاده می‌کنید که به شارژر متصل نیست و شخصی وب‌کم شما را هک می‌کند، ممکن است متوجه افزایش مصرف باتری شوید".

یک راه خوب برای بررسی نحوه مصرف انرژی باتری این است که مدیر وظیفه خود را باز کنید. اگر Task Manager را باز کنید، دو ستون در سمت راست مشاهده خواهید کرد که میزان مصرف انرژی برنامه‌های شما را در طول زمان نشان می‌دهد.

برای جلوگیری از نفوذ هکرها، این کارشناس امنیت سایبری توصیه می‌کند از یک فایروال و آنتی ویروس خوب استفاده کنید، پیوست‌ها را در ایمیل‌هایی که به آن‌ها اعتماد ندارید باز نکنید و شبکه وای فای خود را ایمن کنید.

منبع: وبسایت الشرق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مایی
۲۰:۱۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
والله آیین علائم رو نداره گوشی هامون ولی داماد فامیل که عراقی تشریف دارن از راه دور تموم گوشی های فامیل رو داره چک میکنه
Iran (Islamic Republic of)
سیام شیبانی
۰۱:۱۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
تومنزل دوربین مخفی چگونه بفهمم
Iran (Islamic Republic of)
Baran nor 12
۲۰:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
سلام
Iran (Islamic Republic of)
som
۱۹:۳۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
گوشی یا کامپیوتر فرقی ندارد هیچ وقت بدون اجازه سیگنالی ازش خارج نمیشود، به جزء چیزی را که از قبل زمان بندی کردین وطبق تنظیم شما اتومات در فلان ساعت ارسال میکند، درغیر این صورت محال است بدون اجازه کاربر خودسر چیزی ارسال کند،
بهترین گزینه سیگنال سنج است، این دستگاه کوچک تک ترانزیستوری قادراست از فاصله 10سانتیمتری انتشارهرسیگنالی را با لامپ LED نمایش دهد، پس هیچ ربطی به دستگاه های اطراف دیگر ندارد، جزء اینکه در 10سانتیمتری، دستگاه شما قرار بگیرد،
آخرین اخبار