افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز در استان کرمانشاه

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت : این ماه هزینه مصرف گاز ۵۶۳۰ مشترک در استان رایگان شد.

ناصر حسینی سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت : براساس آمار سال گذشته سرانه مصرف گاز در بخش خانگی در کشور ۲۰۵۰ مترمکعب به ازای هر مشترک و در استان کرمانشاه ۲۱۶۸ مترمکعب است و از طرف دیگر استان کرمانشاه دو درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد و ۲.۳ مصرف گاز کشور مربوط به این استان است.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان مصرف در استان بیشتر از سال گذشته باشد، زیرا سال گذشته به دلیل تعطیلی مراکز آموزشی مصرف پایین بود، اما مصرف امسال ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

حسینی با اشاره به اینکه امسال هیچ محدودیتی در مصرف یا افت و قطعی گاز در بخش‌های مختلف مشترکان وجود نداشت گفت: براساس دستور مرکز راهبری محدودیت‌هایی برای مشترکان عمده استان لحاظ شد.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به اینکه براساس اطلاعات مؤسسات بین‌المللی کشور ما یکی از پرمصرف‌ترین کشور‌های جهان در مصرف انرژی به ویژه گاز است، افزود: هر چند ایران جزو کشور‌های دارای بیشترین مخازن نفت و گاز است، اما نباید این منابع را بی‌رویه هدر دهیم.

وی گفت: انرژی میراثی است که باید به آیندگان برسد و از طرف دیگر با استفاده صحیح از گاز می‌توان محیط زیست را پاکیزه نگه داشت و با صرفه‌جویی می‌توان چرخ صنعت را با سوخت گاز فعال نگه داشت.

حسینی افزود: به منظور اصلاح الگوی مصرف تغییراتی در تعرفه مشترکان به صورت پلکانی ایجاد شد و از طرف دیگر مشترکانی که کمتر از الگوی عنوان شده مصرف کنند بهای گاز برای آن‌ها رایگان است و گاز ۵۶۳۰ مشترک در استان در این ماه رایگان شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار