پوتین: سربازان آمریکایی در آلمان «اشغالگر» محسوب می‌شوند

رئیس جمهور روسیه می‌گوید نیرو‌های آمریکایی در آلمان، حتی اگر نامشان قانونی باشد، نیرو‌های اشغالگر هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفتگو با دانشجویان اظهار کرد: «پس از جنگ جهانی دوم، آلمان همانطور که می‌دانید به ۴ بخش آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و شوروی تقسیم شد. اتحاد جماهیر شوروی خاتمه حضور خود در آلمان را به طور رسمی اعلام کرد، اما آمریکا این کار را نکرد. به طور دقیق، نیرو‌های اشغالگر آمریکایی به صورت رسمی و حقوقی همچنان در اراضی آلمان حضور دارند».

به گزارش راشا تودی، پوتین خاطرنشان کرد که اروپا دیر یا زود حاکمیت خود را به دست خواهد آورد، اما به نظر می‌رسد مدتی طول بکشد.

او تاکید کرد: «هدف از عملیات نظامی ویژه روسیه حفاظت از روسیه و جمعیت آن در برابر هرگونه تهدید از سوی کشور‌های همسایه بود که سرزمین‌های تاریخی آن هستند و هدف، همانطور که بار‌ها گفته‌ام، حفاظت از مردم است».

پوتین ادامه داد: «ناسیونالیست‌های اوکراینی به هیچ چیز فکر نمی‌کنند، آن‌ها خود را پشت غیرنظامیان پنهان کرده‌اند و از پشت آن‌ها تیراندازی می‌کنند».

گفتنی است، امروزه تقریبا ۳۵ هزار نفر از نیرو‌های نظامی آمریکایی در تاسیسات آلمان مستقر هستند. نیرو‌های آمریکایی از زمان پایان جنگ جهانی دوم در این کشور حضور دارند. در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ به دنبال بحث‌های فراون در خصوص هزینه‌های این نیروها، رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد قصد دارد تعداد سربازان آمریکا در آلمان را به ۱۲ هزار نفر کاهش دهد. این کاهش نیرو در دوره ترامپ و حتی پس از او (ریاست جمهوری بایدن) انجام نشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار