با هدف ایجاد منطقه امن اطراف نیروگاه زاپروژیا

گروسی به روسیه سفر می‌کند

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ماه آینده میلادی برای بررسی امنیت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا به روسیه می‌رود.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در مصاحبه‌ای که امروز چهارشنبه منتشر شد به پولیتیکو گفت: درباره ایجاد منطقه ایمن در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا با نمایندگان مسکو گفتگو می‌کند.

گروسی ارزیابی کرد که خطر وقوع حادثه در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا "بدون شک" افزایش خواهد یافت، زیرا هر دو طرف در حال برنامه ریزی برای آغاز عملیات نظامی در این منطقه در آینده نزدیک هستند.

وی افزود: صحبت‌های زیادی درباره مانور‌ها و اقدامات بزرگ‌تر در اوایل بهار یا اواخر زمستان وجود دارد، که باعث می‌شود فکر کنم هر گونه افزایش بمباران و گلوله‌باران بدون شک احتمال یک حادثه هسته‌ای را افزایش می‌دهد.

گروسی در اوایل این ماه از اوکراین بازدید کرد. بعداً، او ادعا کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ مدرکی پیدا نکرده است که نیرو‌های اوکراین از نیروگاه‌ها برای ذخیره سلاح و تجهیزات نظامی استفاده کرده‌اند.

پیش از این، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد: «برای گفتگو درباره برنامه هسته‌ای ایران و دیگر موضوعات در و همچنین در خصوص گفتگو‌های سیاسی‌ای که بسیار ضروری هستند، ماه فوریه (نیمه بهمن تا نیمه اسفند) به ایران سفر خواهم کرد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار