ساخت واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر با سرمایه گذاری۷۵۰ میلیون یورویی

استاندار بوشهر گفت: در دومین سفر هیئت دولت به استان بوشهر، عملیات ساخت واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیون یورو آغاز می‌شود.

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در نشست هماهنگی سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر گفت: سفر‌های استانی رئیس جمهور برکات ارزشمندی برای استان‌ها در بر دارد و باید نهایت استفاده را از این سفر ببریم.

او ادامه داد: تمرکز جدی دولت به توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات در کنار تقویت ظرفیت‌های محلی و رفع نقیصه‌ها، سبب شده که اعتبارات ویژه‌ای در قالب مصوبات سفر سال گذشته به این استان در قالب چندین طرح در حوزه‌های اقتصاد دریامحور، کشاورزی، عمرانی، صنعت، معدن، راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، نفت، گاز و پتروشیمی، دانش‌بنیان و زیرساخت‌ها تخصیص یابد که در آستانه سفر دوم، بخشی از آن‌ها افتتاح و به مرحله بهره‌برداری و بخشی نیز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: در مدت حضور ۲ روزه هیئت دولت به ریاست آیت الله رئیسی در استان بوشهر، شاهد آغاز عملیات اجرایی چندین طرح توسعه‌محور در استان هستیم که تولید ثروت ملی، رفع برخی از محرومیت‌ها، ایجاد اشتغال پایدار و کمک به رشد روزافزون استان در شاخص‌های مختلف را به همراه دارد.

محمدی‌زاده یادآور شد: آغاز عملیات ساخت فاز جدید نیروگاه اتمی بوشهر با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیون یورو معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان، بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نیرو با سرمایه گذاری سه‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی توسعه بندر گناوه با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومان بخش دیگری از پروژه‌هایی است که در این سفر نهایی می‌شود.

وی ادامه داد: فاز ۱۴ پارس‌جنوبی که با توان متخصصان داخلی طراحی، اجرا و تکمیل شده نیز در سفر دولت به استان بوشهر، وارد مدار تولید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
سلام ،

فقط ۷۵۰ میلیون ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
رفیق نیروگاه خورشیدی به صرفه تره ها