۱۰میلیارد ریال برای مرمت پل‌های رودخانه حبله رود گرمسار هزینه شد

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: ۱۰میلیارد ریال برای مرمت پل‌های رودخانه حبله‌رود گرمسار هزینه شد.

وحید صداقت سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ضمن بیان اینکه رودخانه حبله رود از جمله رودهای مهم استان تلقی می‌شود، ابراز داشت: بارندگی‌ها برخی از قسمت‌های پل‌های روی این رودخانه را دچار آسیب کرده بود لذا برای جلوگیری از بروز هر نوع حادثه مرمت و اصلاح آنها در دستور کار قرار گرفت.

وی ضمن بیان اینکه این اقدامات پیشگیرانه و حفاظتی در راستای مأموریت ذاتی این اداره کل مبنی بر رفع نقاط حادثه خیز صورت گرفته است، افزود: این احتمال وجود داشت جریانات دائمی عبور آب دهانه‌های پل‌های شمالی و جنوبی رودخانه حبله رود به پل‌ها آسیب وارد کند لذا در بازدیدهای میدانی ترمیم و بازسازی آنها در برنامه‌های اولویت دار واقع شد.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان بابیان اینکه پل‌های رودخانه حبله رود در محور سمنان- گرمسار محدوده شهرستان آرادان واقع شده است، ابراز داشت: تعمیر آب رو و پل‌های کوچک در مسیل‌ها، تعمیر قرنیز و ارتقای ایمنی نرده پل‌ها، شست و شوی کانال هدایت آب و دیواره‌های تونل‌ها، تعمیر آبچکان و غیره از جمله اقدامات صورت گرفته روی پل را شامل می‌شود.

صداقت با بیان اینکه برای ترمیم و بازسازی پل‌های رودخانه حبله رود ۱۰ میلیارد ریال از محل منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور طی سال جاری هزینه شد، تصریح کرد: این عملیات از شهریور ماه سال جاری کلید خورد و اکنون مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

وی ضمن بیان اینکه کوشیدیم تا با استفاده از تمام ظرفیت پیمانکار پل‌ها در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری برسد، افزود: با انجام این اقدامات از شستگی مجدد پل‌ها در هنگام بروز سیلاب جلوگیری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.