ایجاد قرارگاه اشتغال در همدان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: قرارگاه اشتغال در استان همدان همزمان با سراسر کشور از ۸ بهمن ۱۴۰۱ آغاز به کار خواهد کرد و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد.

یوسف شعبانی گفت: با هدف نظارت حضوری بر اشتغال‌های ایجادی ثبت شده در سامانه رصد از سوی دستگاه‌های اجرایی استان قرارگاه اشتغال در استان همدان تشکیل شد.

او افزود: در مدت چهل روز فعالیت قرارگاه اشتغال در استان تمام طرح‌های ثبت شده در سامانه رصد که با هماهنگی یک مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی استان نظارت انجام شده، به صورت میدانی و حضوری بازدید و گزارش تهیه خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: گزارش‌های تهیه شده از سوی ناظران با داده‌های سامانه سانار تطبیق داده شده و راستی آزمایی خواهد شد.

شعبانی با اشاره به اینکه با راه اندازی سامانه ملی رصد اشتغال، کلیه دستگاه‌های اجرایی باید آمار و اطلاعات مربوط به اشتغال حوزه خود و شاغلان را در سطح استانی و شهرستانی در سامانه وارد کنند، افزود: ثبت اشتغال‌های ایجادی و در دسترس بودن اطلاعات، اعتبارسنجی به روز و بهره برداری از نتایج آمارگیری در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ برای استان همدان ۲۳ هزار و ۵۸۹ نفر فرصت شغلی پیش بینی شده است گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده است که در مرحله اول تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال ایجادی در قرارگاه اشتغال مورد نظارت و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: تاکنون برنامه‌ریزی، نظارت و ایجاد اشتغال یکی از مهمترین ماموریت‌های وزارت کار به شمار می‌رود و در تلاش است که در قالب الگوی زیست بوم ملی اشتغال از طریق توسعه مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال روستایی ظرفیت‌های توسعه اشتغال در بازار کار را رونق دهد.

شعبانی با اشاره به اینکه سامانه ملی رصد اشتغال با هدف تعیین سهم هر یک از دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال راه اندازی شده و تمام اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال را ثبت می‌کند، تاکید کرد: این سامانه مشخصات کامل اشتغال یافتگان جدید در کشور را به همراه محل کار آن‌ها به صورت روزانه و همچنین میزان اشتغال ایجاد شده در سطوح ملی، استانی، شهرستانی همراه با عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید به تفکیک دستگاه مسئول نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار