کاشت بیش از ۵ هزار ۵۰۰ هکتار گندم در کوار

مدیر جهاد کشاورزی کوار از کاشت بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: حدود ۷۰ درصد از این مزارع گندم آبی به صورت قراردادی کشت شده است.

عبدالرسول جوکار مدیر جهاد کشاورزی کوار با اشاره به مزایای کشت قراردادی منجمله تخفیف حق بیمه و خرید بالاتر از قیمت مصوب، گفت: بیش از ۲۵۰۰ هکتار از مزارع گندم نیز در قالب این طرح کشت شده است.

به گفته او، رعایت اصول به زراعی شامل استفاده از بذور گواهی شده، کاهش میزان مصرف بذر، اجرای آرایش کشت روی پشته و استفاده از آبیاری نوین از جمله برنامه‌های اجرایی است که در طرح گندم بنیان برای افزایش عملکرد محصول دنبال می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کاشت گندم در شهرستان کوار از اواسط مهر ماه تا اواخر آذر ماه ادامه داشته است، گفت: در طول عملیات کشت ۱۰۰۰ تن بذر گندم استفاده شده که حدود ۶۲ درصد از آن بذور گواهی شده بود و مابقی از محل خود مصرفی کشاورزان تاًمین شده است.

او با بیان اینکه مزارع گندم شهرستان کوار عمدتاً با بذور ارقام سیروان، مهرگان، سارنگ، ترابی، چمران ۲، خلیل، بهاران و طلائی کشت شده است، پیش بینی می‌شود بالغ بر ۲۵ هزار تن محصول از این مزارع تولید شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.