کاهش دردهای بدن با مسکن‌های طبیعی

برخی از مواد غذایی بدون ایجاد عارضه جدی باعث کاهش دردهای مختلف بدن می‌شوند.

بهترین گام برای مصون ماندن از عوارض مصرف قرص‌های شیمیایی به منظور از بین بردن درد و کاهش طول دوره آن، متوسل شدن به گزینه‌های طبیعی است که در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به محض یک سردرد،‌ دل درد و سایر دردهایی که ممکن است به سراغتان بیاید اولین گزینه‌ای که به ذهنتان می‌رسد مصرف خودسرانه مسکن‌های غیرطبیعی و قرص‌هایی نظیر ایبوپروفن است،‌ باید بدانید که عوارض جانبی انواع تسکین دهنده‌های التهاب و درد، ممکن است تا سال‌ها بعد خود را نشان ندهند و سلامت اندام‌های حیاتی مانند کلیه‌ها و کبد را نشانه‌گیری کنند.

برخی از مواد غذایی این قابلیت را دارند که بدون ایجاد عارضه جدی روی دستگاه گوارش کاهنده سردرد، درد مفاصل و یا سایر دردهای آزاردهنده باشند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

روغن زیتون

اولئوکانتال موجود در روغن زیتون دقیقا می‌تواند مانند ایبوپروفن عمل کند. حدود سه چهارم قاشق غذاخوری روغن زیتون برابر با ۲۰۰ میلی‌گرم ایبوپروفن است. رژیم غذایی کشورهای حوزه دریای مدیترانه که روغن زیتون یکی از مواد اصلی آن است، از مدت‌ها قبل برای سلامتی انسان از جمله کاهش خطر سکته مغزی، بیماری‌های قلبی، سرطان سینه، سرطان ریه و برخی از انواع فراموشی مفید تشخیص داده شده بود.

پوست بید

پوست بید سفید به طور سنتی برای درمان استئوآرتریت، کمردرد و سایر بیماری‌های دردناک مانند تاندونیت استفاده می‌‌شد. شما همچنین می‌توانید برای امدادرسانی فوری به کسانی که سردرد دارند، از آن استفاده کنید. سالیسین ماده تشکیل‌دهنده فعال در این پوست درخت است که در معده به اسید سالیسیک تبدیل می‌شود و خاصیت ضد التهاب و ضد درد دارد.

کپسایسین

کپسایسین یک ماده شیمیایی است که در فلفل وجود دارد و جایگزین خوبی برای ایبوپروفن است بخصوص در افرادی که از دردهای عضلانی، سردردهای مکرر و درد مفاصل رنج می‌برند. اگر از یک بیماری دردناک رنج می‌برید می‌توانید فلفل چیلی را به رژیم غذایی خود به طور منظم اضافه کنید. برای درمان دردهای حاد نیز می‌توانید از کرم‌های حاوی کپسایسین برای ماساژ بخش آسیب دیده استفاده کنید.

کورکومین

کورکومین مولکول فعال  در زردچوبه و دارای خواص ضد التهابی است. این مولکول با مسدود کردن پروتئین‌هایی که به التهاب کمک می‌کنند و نیز متوقف کردن انتقال ‌دهنده عصبی از فرستادن سیگنال درد به مغز می‌تواند در تسکین درد موثر باشد. همچنین کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر و نیز برخی سرطان‌ها از دیگر خواص این ترکیب شیمیایی است که می‌تواند به‌عنوان قرص یا با افزودن زردچوبه به رژیم غذایی وارد بدن شود.

کندر

خواص ضدالتهابی این گیاه هندی به اسیدهای بوسولیک مربوط می‌شود که بر اساس تحقیقات توانایی بهبود گردش خون از جمله خون ‌رسانی به مفاصل و پیشگیری از التهاب را با سد کردن راه گلبول‌های سفید خون برای ورود به بافت‌های آسیب ‌دیده دارد. این گیاه به ‌صورت پماد در داروخانه‌ها موجود است.

اسیدهای چرب امگا ۳

امگا ۳ التهاب و درد گردن و کمر را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان داده‌اند کسانی که دچار گردن دردهای غیر جراحی هستند با دریافت ۱۲۰۰ میلی گرم امگا ۳ در روز، ۶۰ درصد کاهش درد را گزارش کرده‌اند. علاوه بر این، امگا ۳ خستگی، درد عضلانی، خشکی و خارش پوست، سردرد، بی‌خوابی، شکنندگی مو و ناخن‌ها و عدم تمرکز را کاهش می‌دهد و برای التیام بیماری‌های قلبی عروقی، رماتیسم مفصلی، آسم و کاهش التهاب آرتریت روماتوئید موثر است. 

برچسب ها: بدن درد ، خوراکی مفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۱۴:۳۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
بسیار موثر و جالب بود تا از قرصهای شیمیایی رها شویم سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
سلام ،

اگر به من بگویی بالای چشمانت ابرو است ،
تا آخر عمر بهت زده باقی می مانم ،

پیمان اشراقی.
آخرین اخبار